Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Start-upy, które warto obserwować w 2021 roku – Jakie sukcesy odniosły? Część 1.

Na początku roku pokazaliśmy listę start-upów, którym warto się przyglądać w tym roku. Teraz sprawdzamy, co u nich słychać, i czy nasze przewidywania, że skazane są na sukces, okazały się słuszne. Przeczytajcie pierwszą część tekstu. 

Wszyscy lubimy teksty, w których przewidujemy przyszłość – a w PFR lubimy takie tworzyć. Natomiast często po tekstach wymieniających rozwiązania, które warto obserwować, brakuje ciągu dalszego – czyli sprawdzenia, co dzieje się z tymi wartościowymi projektami sześć czy dwanaście miesięcy później. My mówimy „sprawdzam” i wracamy do start-upów, które opisaliśmy na początku roku w tekście „Start-upy, które warto obserwować w 2021 r.” żeby zobaczyć, co się u nich dzieje. 

Naszą listę podzieliliśmy na start-upy we wczesnej fazie rozwoju i te dojrzałe. Zacznijmy od tych młodych. 

Upmedic: 

To produkt dość niszowy, ale bardzo potrzebny. upmedic oferuje oprogramowanie wspierające diagnostykę telemedyczną i ułatwiające przepływ dokumentów dla lekarzy pierwszego kontaktu, a także system strukturyzowanych opisów diagnostycznych dla radiologów. Automatyzacja tych procesów może znacząco przyspieszyć pracę lekarzy i pozwolić im bardziej skupić się na pacjencie.  

Jak pisaliśmy na początku roku upmedic zaczął 2021 r. od wygranej na międzynarodowym konkursie dla start-upów organizowanym przez INPUT program oraz Smart Landing Program Canada, zyskując 20 tys. dolarów kanadyjskich na organizację programów pilotażowych oraz budowę partnerstw z kanadyjskimi placówkami medycznymi. Natomiast nie jest to koniec sukcesów start-upu. Co działo się z nim od czasu, kiedy go opisywaliśmy? Dużo. 

W maju upmedic wygrał inny konkurs dla start-upów – Founders Live Gdańsk, organizowany przez globalną sieć Founders Live. Poza tym wziął udział w programie akceleracyjnym dla medycznych innowatorów – Health Venture Labs, organizowanym przez GE Health. Obecnie jako pierwszy polski start-up rozpoczął współprace z IBM w ramach inicjatywy „Inkubator AI”, która ma pomóc start-upowi rozwinąć rozwiązania machine learningowe i dokładniej rozpoznawać kluczowe dane w informacji medycznej. 

- Poza pozyskaniem nowych klientów jesteśmy również w trakcie sporych zmian w modelu sprzedażowym i rozwijamy dalej produkt na bazie dotychczasowych doświadczeń, tak żeby nasze rozwiązanie było jak najbardziej pomocne dla jeszcze większej liczby lekarzy - mówi Sophia Renteria z upmedic. 

Wellbee: 

Wellbee to start-up specjalizujący się w psychoterapii online – oferując dostęp do specjalistów w szybki sposób. We wrześniu 2020 roku Wellbee uzyskało 1 mln zł finansowania od Tar Heel Capital, natomiast od czasu publikacji naszego tekstu także rozwinęło się dość dynamicznie. 

W czerwcu Wellbee zamknęło kolejny etap finansowania pre-seed, uzykując 1,4 mln zł od inwestorów indywidualnych. Start-up rozwija też swoją działalność – i chwali się dostępnością już na 10 międzynarodowych rynkach. 

Największym być może sukcesem terapeutycznego start-upu jest współpraca z dużym partnerem biznesowym. Do psychoterapii z pomocą Wellbee mają bowiem dostęp użytkownicy portalu ubezpieczyciela Aviva. 

- Naszym celem jest budowanie tej świadomości oraz ułatwień w dostępie do wysokiej jakości, starannie dobranych specjalistów z zakresu zdrowia psychicznego. Cieszymy się, że możemy realizować tę misję wspólnie z Avivą - mówi Paweł Chrzan, CEO Wellbee.  

InSTREAMly: 

Platforma pozwalająca połączyć firmy ze streamerami gier, umożliwiając dużym organizacjom pozyskanie dodatkowych kanałów marketingu, a streamerom zdobycie środków z reklam, to chyba najbardziej dojrzały z obserwowanych przez nas młodych start-upów. W 2020 r. w spółkę w rundzie seed zainwestował 1 mln zł SMOK Ventures. Współpracowała już także z dużymi, globalnymi markami, takimi jak Sony, Adidas, Netflix czy Porsche. Co przyniosła InSTREAMly pierwsza połowa roku 2021? 

Przede wszystkim była to kolejna runda finansowania – InSTREAMly zebrało 1,1 mln euro od Supernode Global, Colopl Next i PKO TFI. Chwali się także działaniami z ponad 40 partnerami biznesowymi i 18 tysiącami streamerów.  

Poza rozwojem głównej aplikacji, start-up wprowadził także nową platformę – Genki. Pozwala ona streamerom na zarabianie na zwykłych zakupach online fanów, poprzez system prowizji z ponad 30 tysięcy sklepów. W ten sposób profesjonalni streamerzy nie muszą prosić swoich fanów o dotacje, a ci mogą wesprzeć internetowych twórców bez wydawania dodatkowych kwot. 

To nie wszystkie dobre wieści z obozu InSTREAMly – są wśród nich także nagrody dla twórców aplikacji. Wiktoria Wójcik, co-founderka firmy została nagrodzona nagrodą magazynu Forbes „25 under 25” i laureatką XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku w kategorii „Liderka w Nowych Technologiach”. 

Authologic: 

Rozwiązanie pozwalające na zdalne potwierdzenie tożsamości – agregujące różne metody pozwalające na rozpoznanie klienta – od danych bankowych, przez rozpoznawanie twarzy, po szybki przelew stworzyli w zeszłym roku doświadczeni founderzy – twórcy Zencard. W październiku 2020 roku Authologic uzyskało 1,8 mln zł od SMOK Ventures w rundzie pre-seed. Co zrobili twórcy aplikacji w 2021 roku? 

Przede wszystkim włączają nowe sposoby weryfikacji tożsamości – obecnie można korzystać np. z Blika, eDokumentów czy Przelewy24. Firma została także, jako jeden z 5 polskich start-upów, na listę 21 firm z Europy środkowej i wschodniej, które warto obserwować według portalu Sifted. 

Największym sukcesem Authologic jest jednak wzięcie udziału w najważniejszym na świecie akceleratorze – Y Combinator. O udziale w globalnym programie akceleracyjnym rozmawiał z nami Jarosław Sygitowicz, co-founder Authologic. - Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, jak naprawdę pracują wszystkie największe i najważniejsze firmy z Doliny Krzemowej, jak wygląda kod etyczny takich spotkań. Mamy z pierwszej ręki obraz tego, jak te wielomiliardowe firmy działają i jak powstawały – we wszystkich elementach, od fundraisingu, przez budowę produktu, rozmowy z inwestorami, klientami, kończąc na budowie zespołu i kultury firmy. To niesamowite, bo to jakbyś miał nagły dostęp do całej kuchni najlepszej na świecie francuskiej restauracji - mówił Sygitowicz. 

W drugiej części – zobacz co słychać u takich start-upów jak Zajka, Nethone, Infermedica czy Packhelp. Zapraszamy! 

Inne aktualności

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Mirellą Kłosińską (cykl artykułów)

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Pamelą Krzypkowską (cykl artykułów)