Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Jak wygląda marketing funduszu VC i na co zwracać uwagę?

Jak wygląda marketing funduszu VC i na co zwracać uwagę?

06 kwietnia 2023
Nasi goście Izabela Bany

Czego dowiesz się z podcastu?

  • Jak fundusze VC budują swoją rozpoznawalność?

  • Dlaczego niektóre tego nie robią?

  • Na jakie elementy komunikacji powinien zwracać uwagę start-up, który chciałby podjąć z nimi współpracę?

  • Czy warto wysyłać pitch decki do wszystkich funduszy, które znamy?

  • Jak istotna jest komunikacja funduszu VC i jak może pomóc start-upom z jego portfolio?

  • Czy informacje udostępniane przez VC nie są czasem "czystym marketingiem"?

Z Izabelą Bany, Head of Communications deep-techowego funduszu Aper Ventures rozmawiamy o funduszach VC i tym, jak się komunikują. Jak fundusze komunikują swoją działalność i jak mogą wesprzeć start-upy? Jak wygląda komunikacja deep techowego start-upu? 

- Zdecydowanie start-up powinien zrobić research, zanim zacznie kontaktować się z funduszami. Mówię to jako osoba, która wcześniej pracowała w start-upie, później współpracowała z funduszami, a na koniec trafiła do funduszu. Cold mailing marnuje czas zarówno partnera, jak i funduszu. Dużo można powiedzieć się o działalności VC, jego partnerach, tym jak jest zarządzany, czy tym jak współpracuje ze spółkami z portolio z publikowanych materiałów - mówi Izabela Bany. Dodaje, że relacja z funduszem jest bardzo długoterminowa, i warto sprawdzić, z kim wchodzi się w taką relację. 

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!

Nasi goście

Izabela Bany Head of Communication funduszu Aper Ventures