Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Jak zostać Pionierem i czy innowacyjnego myślenia można się nauczyć? Posłuchaj 6. odcinka Podcastu Pionierów!

Gośćmi 6. odcinka Podcastu Pionierów są Małgorzata Cichal, która jest Project Managerką i organizatorką Szkoły Pionierów PFR oraz Wiktor Możarowski – Project Manager w Instytucie Matki i Dziecka, współtwórca start-upu Headvice, a także absolwent 3. edycji Szkoły Pionierów PFR. Z uwagi na fakt, że do 30 czerwca trwa rekrutacja do 5. edycji programu, goście audycji opowiedzieli o zasadach programu i procesu kwalifikacji do niego oraz o korzyściach płynących z udziału w nim.

Z tego odcinka dowiesz się:

  • Czy kreatywności i innowacyjnego mindsetu można się nauczyć?
  • Jak przebiega Szkoła Pionierów PFR i czym różni się od innych programów venture buildingowych?
  • Kto powinien być szczególnie zainteresowany udziałem w programie i jakie kompetencje można w nim zdobyć?
  • Jak z powodzeniem przejść proces rekrutacji 5. edycji Szkoły Pionierów PFR?
  • Jakiego wsparcia potrzebują młodzi naukowcy i przedsiębiorcy w Polsce?

Posłuchaj odcinka podcastu na Spotify, Youtube lub na naszej stronie!

- Kreatywność to nie jest samo myślenie innowacyjne czy postrzeganie pomysłu lub idei, ale styl życia i żeby nauczyć się go i odpowiednio zawiadować swoimi umiejętnościami, potrzebne są narzędzia. Takie małe działania, których wyuczamy się z czasem i doświadczeniem. Więc uważam, że kreatywności można się nauczyć – powiedział Wiktor Możarowski, a Małgorzata Cichal wskazała, że Szkoła Pionierów PFR każdorazowo zaczyna się od warsztatów Design Thinking, których celem jest wyćwiczenie kreatywnego myślenia.

5. edycja Szkoły Pionierów PFR rozpocznie się z początkiem września. Do udziału w niej mogą zgłaszać się początkujący przedsiębiorcy, naukowcy i pasjonaci technologiczni oraz wszystkie osoby, które chcą zmienić ścieżkę swojej kariery. Tegoroczna odsłona programu zawiera kilka istotnych zmian, do których należy m.in. zastąpienie trzech tygodni warsztatów, dwoma tygodniami połączonymi z weekendowym bootcampem. Co równie istotne, w tej edycji wziąć udział mogą nie tylko osoby indywidualne, jak to miało miejsce w dotychczas, ale również zalążki zespołów.

O całości przebiegu programu oraz rekrutacji do niego, opowiedziała w podcaście Małgorzata Cichal, która zaznaczyła, że jest on niezwykle intensywny.

Naszym celem jest przeprowadzenie uczestników połączonych już [podczas bootcampu – przyp. red.] w zespoły od początku kreacji pomysłu, przez prototypowanie, walidację, po przygotowanie pitch decka i gotowość do akceleracji lub prezentacji inwestorskiej. Niezależnie od tego na jakim etapie rozwoju pomysłu jesteście, zachęcamy wszystkich do aplikowania. Bootcamp trwa trochę krócej, ale cały program składa się z 11 tygodni, w trakcie których nasi mentorzy i trenerzy służą pomocą, także na Gali Finałowej chcemy mieć kilka dobrze prosperujących, gotowych do akceleracji lub wyskalowania projektów – wskazała Małgorzata Cichal.

Wiktor Możarowski, który uczestniczył w 3. edycji programu, a obecnie pracuje na pograniczu biznesu i nauki, podkreślił, że ze Szkoły Pionierów PFR wyniósł zarówno narzędzia do ćwiczenia innowacyjnego podejścia do życia, jak i wiele różnorodnych kontaktów.

Otwarta głowa dyrekcji Instytutu Matki i Dziecka, zaufanie i doświadczenie, które zdobyłem przez wcześniejsze działania i projekty, pozwalają mi patrzeć szerzej i wychodzić z inicjatywą, choćby projektu, który teraz realizuję, konkursu dla start-upów Mother and child startup challenge. Mam wrażenie, że jeżeli nie dostałbym doświadczenia nabytego podczas prowadzenia własnego start-upu i narzędzi ze Szkoły Pionierów PFR – nie byłbym w tym miejscu, w którym jestem teraz – wskazał Wiktor Możarowski.

Inne aktualności

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Mirellą Kłosińską (cykl artykułów)

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Pamelą Krzypkowską (cykl artykułów)