Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Dwa tygodnie z VC: wyjątkowo luźny maj

Początek maja to przedłużona majówka w funduszach. W ciągu dwóch tygodni doszło jedynie do dwóch inwestycji. Zobaczcie jak wyglądał początek maja w polskim ekosystemie VC.

Polskie fundusze VC miały, przynajmniej jeśli chodzi o inwestycje, długą majówkę. W pierwszym tygodniu maja nie ogłosiły przekazania funduszy choćby jednemu start-upowi. Drugi tydzień maja wyglądał pod tym względem już lepiej – ogłoszone zostały dwie rundy finansowania.

Tabletka zamiast gastroskopii z kolejnymi 2 mln złotych

BioCam zmienia wprowadzanie do przewodu pokarmowego sondy w połknięcie pigułki – która zawiera czujniki i kamery odczytujące obraz z wnętrza ciała. Start-up ma w ten sposób zrewolucjonizować skomplikowany zabieg, jakim jest gastroskopia.

Start-up został już w trzeciej rundzie inwestycyjnej został wsparty przez Level2 Ventures. Fundusz przekaże twórcom polskiej kapsułki endoskopowej 2 mln zł. W BioCam zainwestowano już 10,5 mln złotych. W startup zainwestował m.in. anioł biznesu - Dawid Urban, współtwórca grupy Chic oraz Less czy fundusz LT Capital.

Polski medtech obecnie przeprowadza próby kliniczne swojej technologii w jednej z wrocławskich klinik. Do końca roku chce zbadać ponad 200 pacjentów, a środki z inwestycji mają być przeznaczone na  przystosowywanie platformy sprzętowej do badań całkowicie zdalnych, również w warunkach domowych oraz integracji kapsułki endoskopowej z aplikacją mobilną, platformą telemedyczną i algorytmami AI.

Równolegle BioCam myśli o udostępnieniu rozwiązania dla sektora weterynaryjnego, który dzięki mniejszym wymaganiom regulacyjnym umożliwia szybszą komercjalizację. Istniejący system pozwala bowiem już teraz na precyzyjne badanie układu pokarmowego u psów powyżej 7 kg. Spółka wspólnie z ekspertami weterynarii planuje uruchomienie badań klinicznych na psach w drugiej połowie 2023 roku.

Aplikacja do kupowania z telewizorem ze wsparciem SPINAKER Alfa

Insbuy to aplikacja, która pozwoli użytkownikowi w prosty sposób dokonać zakupu przedmiotów prezentowanych w oglądanym w danej chwili programie (np. wnętrzarskim czy ogrodniczym). Dzięki niej, wszystkie prezentowane w TV produkty będzie mógł znaleźć w aplikacji, bez potrzeby wyszukiwania ich w różnych sklepach.

- Obecne reklamy, które próbują na siłę narzucić zakup, spotykają się z niechęcią widzów. Konsumenci poszukują inspiracji i w tym tkwi biznesowy potencjał naszej spółki. Handel elektroniczny i platformy społecznościowe otworzyły dostęp do rekomendacji influencerów, którzy zwiększają względność emocjonalną, a tym samym “content relevant advertising” można już zobaczyć w takich miejscach jak: Ikea, Facebook, czy obecnie – Insbuy – mówi Mikołaj Krzemiński, prezes Insbuy.

Spółka aktywnie współpracuje ze sklepami wnętrzarskimi oraz z nadawcami. Dotychczas posiada porozumienia zawarte m.in. z Canal+ Domo i Kuchnia, Tele5 czy wnętrzarskimi kanałami na YouTube. Z Insbuy współpracują też sklepy wnętrzarskie i producenci mebli m.in. Mevis, Desiva czy Dekoria.

W start-up zainwestował fundusz SPINAKER Alfa – ze środków z funduszu BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

- Aktualnie lokowanie produktu jest działaniem reklamowym z bardzo nieprecyzyjnymi wskaźnikami efektywności. Dzięki rozwiązaniu Insbuy reklamodawcy zyskają mierzalny kanał sprzedażowy, a nadawcy – nowy model sprzedaży lokowania produktu w programach. Uznaliśmy rozwiązanie jako atrakcyjne dla emitentów treści, producentów dóbr, jak i konsumentów korzystających na co dzień z zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, stąd nasza inwestycja - komentuje Tomasz Marczuk, Członek Zarządu Funduszu SPINAKER Alfa.

Inne aktualności

IDA - co przyniósł program i jak start-up może współpracować z siłami zbrojnymi? [WYWIAD]

Co robi Revobeam i jak wyglądał udział w akceleratorze NATO? Rozmawiamy z uczestnikami akceleratora DIANA