Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

parp konkurs 23. edycja polski produkt przyszłości pfr

23. edycja konkursu Polski Produkt Przyszłości

Przed nami 23. edycja konkursu Polski Produkt Przyszłości, który skierowany jest do polskich przedsiębiorców oraz instytucji szkolnictwa wyższego. Głównym jego celem jest popularyzacja innowacyjnych rozwiązań. Dlaczego warto zgłosić się do udziału w konkursie? Zapraszamy do lektury.

Aplikacje konkursowe można przesyłać do 29 października. Konkurs Polski Produkt Przyszłości ma w założeniu premiować produkty, które obecnie są na etapie wdrażania do produkcji albo na etapie produkcji. Tutaj jednak istnieje wymóg, by produkty były wdrożone do produkcji maksymalnie na 24 miesiące przed złożeniem wniosku konkursowego. Do konkursu można zgłosić innowacyjny wyrób lub technologię.

Przed laureatami konkursu stoi niepowtarzalna szansa wypromowania swoich pomysłów, zarówno na rynku polskim, jak i globalnym. Na najlepszych czekają również nagrody pieniężne, których tegoroczna pula to 600 tys. zł.

Konkurs przewiduje trzy kategorie: pierwsza przeznaczona jest dla przedsiębiorców, druga dla instytucji naukowych oraz trzecia dla wspólnego produktu przedsiębiorców i jednostek naukowych. Zwycięzcy każdej z nich otrzymają po 100 tys. zł. Produkty wyróżnione otrzymają po 25 tys. zł. Ponadto, laureaci zyskują prawo posługiwania się znakiem oraz hasłem Polski Produkt Przyszłości.

Konkurs przewiduje również przyznanie nagród specjalnych dla produktu zgłoszonego przez młodego przedsiębiorcę; produktu z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT) oraz dla produktu z obszaru ekoinnowacji.

Organizatorami konkursu są Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

– Chcemy promować polskie produkty, chcemy dać szansę instytucjom naukowym, jak i przedsiębiorcom na zaprezentowanie tego, co osiągnęli ostatnio, z czym chcą wyjść na rynek – powiedziała Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. - Najważniejsze w konkursie jest to, że nasz laureat może pochwalić się tym, że jest twórcą Polskiego Produktu Przyszłości. Zależy nam, żeby to rzeczywiście była marka – podkreśliła prezes PARP.

Zdobywcą ubiegłorocznego Produktu Przyszłości Przedsiębiorcy został inteligentny stetoskop StethoMe, który pozwala na monitorowanie zdrowia pacjenta bez konieczności wychodzenia z domu. W dotychczasowej historii konkursu rozpatrzono 1 073 projekty, spośród których nagrodzono 56, a 122 zostały wyróżnione.

Więcej informacji o konkursie znajdziecie na stronie: www.parp.gov.pl/konkursppp

 

Inne aktualności

Międzynarodowe targi BEYOND w Grecji – Zgłoś swój startup!

Kraków w Akceleratorze DIANA NATO! Co to znaczy? Rozmawiamy z prowadzącymi program