Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o. – Akcelerator Space3ac Intermodal Transportation
Czas trwania programu:
6 miesięcyDla kogo:
firmy w fazie MVPBranża:
przestrzeń kosmiczna, logistyka, e-commerce, transport morski i intermodalny;Kwota wsparcia:
do 180 tys. złWkład własny:
nieRodzaj finansowania:
dotacjaCo musisz wiedzieć?
- Program skierowany jest do autorów pomysłów dotykających problemów z obszaru transportu morskiego, intermodalnego lub branży kosmicznej
- Dotacja 20 tys. zł dla każdego start-upu zakwalifikowanego do Fazy Akceleracji oraz możliwość pozyskania wsparcia finansowego do 180 tys. zł
- Uczestnictwo w programie jest bezpłatne
Co zyskasz?
Biorąc udział w programie akceleracji, możesz zyskać :
- dotację 20 000 złotych (dla każdego, kto zakwalifikuje się do Fazy Akceleracji);
- wsparcie do 180 000 złotych;
- 50 000 złotych na usługi eksperckie i mentoring;
- wsparcie merytoryczne udzielane przez ekspertów ESA, NASA, POLSA w zakresie technologii GNSS, Obserwacji Ziemi i zintegrowanych aplikacji;
- dostęp do chmury Opegieka dla projektów sektora kosmicznego na 12 miesięcy na preferencyjnych warunkach;
- przestrzeń do pracy w Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym, a tym samym dostęp do drukarek 3D i innych zaawansowanych urządzeń;
- mentoring biznesowy – wsparcie merytoryczne doświadczonych przedsiębiorców i światowej klasy ekspertów;
- indywidualnego opiekuna dla każdego z zespołów, którego rolą będzie wsparcie organizacyjne i czuwanie nad postępami w realizacji projektu;
- kontakty z potencjalnymi inwestorami: funduszami inwestycyjnymi oraz aniołami biznesu;
- dostęp do zespołów produkcyjnych mających doświadczenie we wdrażaniu produktów na rynek;
- możliwość nauczenia się, jak tworzyć materiały dla potencjalnych inwestorów, takie jak teaser inwestycyjny, pitch deck czy profesjonalne prezentacje;
- możliwość przetestowania swoich rozwiązań u partnerów Space3ac – spółek skarbu państwa, firm i instytucji zajmujących się transportem intermodalnym.
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.
Rozwiń
Jakie wymagania musisz spełnić?
Aby uczestniczyć w programie, musisz zgłosić się do jednego z naborów oraz spełnić następujące warunki:
- rozwijać projekt wpisujący się w Krajowe Inteligentne Specjalizacje, zwłaszcza dla branży kosmicznej, logistyki, e-commerce, transportu morskiego i intermodalnego;
- posiadać prototyp lub MVP swojego rozwiązania na trzecim poziomie rozwoju wg. skali TRL;
- posiadać wiedzę z zakresu technologii downstream sektora kosmicznego, a Twój zespół posiada kompetencje w zakresie wykorzystania danych satelitarnych (Obserwacja Ziemi, telekomunikacja i nawigacja);
- posiadasz prawa własności do projektu, który zgłaszasz i do czasu podpisania dokumentów utworzysz spółkę z o.o. lub:
- jesteś częścią firmy, która posiada status mikro- lub małego przedsiębiorstwa, nienotowanego na giełdzie;
- masz spółkę, funkcjonującą mniej niż pięć lat, która nie powstała w wyniku połączenia oraz w której nie nastąpił podział zysków.
Partnerzy Space3ac poszukują rozwiązań odpowiadających na ich konkretne potrzeby. Obszary, z których będą wybierane projekty, to:
- Inteligentny System Zarządzania Ruchem na terenie Portu Gdańsk;
- system czujników/detektorów pomiaru hałasu, zapylenia i emisji odorów w newralgicznych punktach Portu wraz z systemem przesyłu danych;
- wizualizacja przestrzeni Portu wraz z Systemem Informacji Przestrzennej;
- wizualizacja terenów inwestycyjnych z uwzględnieniem mediów naziemnych i podziemnych oraz informacji geologicznych;
- satelitarny monitoring poziomu wody Morza Bałtyckiego;
- ocena stanu zanieczyszczenia powietrza i wody na terenie Morza Bałtyckiego wzdłuż ciągów komunikacyjnych w oparciu o dane satelitarne;
- elektroniczny system zarządzania laboratorium środowiskowym – od poboru próbki przez badania, do wydania sprawozdania;
- zapewnienie trackingu kontenerów z towarami klientów od początku ich łańcucha logistycznego aż do formalnego dostarczenia, bez względu na rodzaj środka transportu i sposobu przeładunku;
- zapewnienie kontroli bezpieczeństwa, kontroli operacyjnej oraz dokumentowej, nad flotą samochodową i naczepową, pracującą w kierunku skandynawskim tak, aby obejmowała cały proces transportowy – transport drogowy, morski oraz operacje przeładunkowe w portach.
Autorzy wyzwań chętnie przetestują wygenerowane w trakcie akceleracji wczesne wersje rozwiązań, a najlepsze z nich, już w wersji ostatecznej, zostaną wdrożone na pełną skalę w wybranych firmach.
Pełen wykaz warunków uczestnictwa znajdziesz w regulaminie i umowie akceleracyjnej.
Rozwiń
Jakie są etapy działania?
W ramach projektu odbędą się dwie rundy programu akceleracyjnego, a czas trwania każdej z nich wynosi do ok. sześciu miesięcy:
I runda: luty 2017 r. – sierpień 2017 r.;
II runda: wrzesień – styczeń 2018 r.
HARMONOGRAM I PRZEBIEG REKRUTACJI
- Rozpoczęcie naboru – nabór do poszczególnych edycji akceleratora, który odbywa się przez uruchomiony formularz zgłoszeniowy.
- Zakończenie naboru – nabór trwa około miesiąca.
- Ocena formalna i merytoryczna – sprawdzenie kryteriów formalnych zgłoszonych projektów, np. stan prawny, zgodność z Krajowymi Inteligentnymi Specjalizacjami.
- Podpisanie umowy – formalne przyjęcie zespołu do programu akceleracji, przekazanie pierwszej transzy finansowania.
- Start akceleracji – rozpoczęcie prac w ramach programu.
Rozwiń
Co dalej?
Jeśli dostaniesz się do programu, to:
- weźmiesz udział w Preparation Camp – dwudniowym wydarzeniu, w trakcie którego poznasz partnerów, zespół akceleratora oraz innych uczestników jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem programu. Podczas Preparation Camp Komitet Inwestycyjny wybierze zespoły, które trafią do Fazy Akceleracji;
- do pierwszej fazy akceleracji zostanie zaproszone tylko 13 zespołów;
- pierwsze cztery tygodnie spędzisz na poznaniu partnerów, doprecyzowaniu swojego projektu i potwierdzeniu możliwości wdrożenia;
- po pierwszym miesiącu zostanie wybranych 10 najlepszych zespołów, które dalej będą rozwijały swoje projekty i będą pracować nad wdrożeniami u partnerów;
- każdy z zespołów zakwalifikowanych do Fazy Akceleracji otrzyma na początek 20 000 złotych bezzwrotnej dotacji;
- zespoły, który dostaną się do drugiej fazy akceleracji oraz będą realizowały prace zgodnie z ustalonymi celami biznesowymi i kamieniami milowymi, mogą otrzymać dodatkowe wsparcie nawet do 180 000 złotych;
- w trakcie akceleracji nastąpi weryfikacja i dostosowanie projektu do potrzeb partnerów;
- program jest stacjonarny, dlatego w bieżących pracach i warsztatach musi brać udział co najmniej jedna osoba z zespołu;
- podczas Demo Day przedstawisz swoje rozwiązanie i efekty prac w akceleratorze szerokiemu gronu zaproszonych gości, w tym inwestorom, partnerom biznesowym oraz potencjalnym klientom;
- uzyskasz status Absolwenta ScaleUP – Space3ac Intermodal Transportation i będziesz mógł kontynuować dalszą pracę z akceleratorem po jego zakończeniu.
Rozwiń
Podmioty odpowiedzialne
Koordynator Akceleracji
- Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.
Partnerzy Programu:
- Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku S.A.;
- Zarząd Portu Morskiego w Gdyni S.A.;
- C. Hartwig Gdynia S.A.;
- Instytut Morski w Gdańsku;
- Polska Agencja Kosmiczna.
Miejsce pracy:
Gdański Park Naukowo-Technologiczny
ul. Trzy Lipy 3
80-172 Gdańsk
Bałtycki Port Nowych Technologii
ul. Czechosłowacka 3
81-969 Gdynia
Dane kontaktowe:
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna Sp. z o.o.
ul. Władysława IV 9
81-703 Sopot
Radosław Wika
r.wika@strefa.gda.pl
kom. 667 20 00 70
tel. (58) 739 61 41
Akcelerator Space3ac Intermodal Transportation powstał w ramach zorganizowanego przez PARP konkursu ScaleUP, który jest pierwszym projektem rządowego programu Start In Poland.
Ważne dokumenty
Regulamin Akceleratora Space3ac Intermodal Transportation Umowa akceleracyjna Akceleratora Space3ac Intermodal TransportationNabór do tego programu został zakończony
Wyślij e-mail
Masz pytania? Napisz do nas
Zwykle odpowiadamy jeszcze tego samego dnia