§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy „Regulamin świadczenia drogą elektroniczną usługi newsletter – portal internetowy www.startup.pfr.pl” (dalej: „Regulamin”) określa zasady świadczenia przez spółkę Polski Fundusz Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kruczej 50, 00-025 Warszawa wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000466256, REGON 146615458, NIP: 7010374912, kapitał zakładowy w wysokości 2.453.326.553,00 zł, opłacony w całości, e-mail: [email protected] (dalej: „PFR” lub „Spółka”), usługi drogą elektroniczną polegającej na przesyłaniu przez PFR za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), na wskazany przez użytkownika portalu internetowego www.startup.pfr.pl adres e-mail, materiałów o charakterze informacyjnym, takich jak informacje o nowych programach wspierających powstawanie i rozwój start-upów, aktualnościach czy wydarzeniach związanych z tematyką portalu www.startup.pfr.pl, a także o innych treściach zawartych na zewnętrznych portalach (dalej: „Newsletter”).
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług droga elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1219) oraz określa zasady i warunki korzystania z usługi Newsletter oraz prawa i obowiązki PFR i użytkowników portalu internetowego www.startup.pfr.pl (dalej: „Użytkownik”).
§ 2. Usługa Newsletter
- W ramach usługi Newsletter, PFR będzie wysyłał za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej Newsletter w formie listu elektronicznego.
- PFR świadczy usługę Newsletter nieodpłatnie.
- Usługa Newsletter świadczona jest na czas nieoznaczony, do momentu rezygnacji przez Użytkownika z usługi Newsletter lub też do momentu zakończenia świadczenia usługi Newsletter przez PFR, co może nastąpić w dowolnym momencie. Użytkownik zostanie powiadomiony o zakończeniu świadczenia Usługi przez PFR.
- PFR nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w odtwarzaniu Newslettera wywołane siłą wyższą, awarią powstałą z winy Użytkownika lub nieprawidłowościami w systemie lub sprzęcie komputerowym Użytkownika, jakością łącza Użytkownika z siecią Internet, awariami urządzeń dostawców Internetu Użytkownika lub jakąkolwiek inną przyczyną spowodowaną przez osoby trzecie za które PFR nie ponosi odpowiedzialności.
§ 3. Zamówienie usługi Newsletter
- Przed zamówieniem usługi Newsletter w sposób wskazany w ust. 2 niniejszego paragrafu, Użytkownik jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu.
- Zamówienie usługi Newsletter następuje poprzez dokonanie przez Użytkownika następujących czynności rejestracyjnych na stronie internetowej www.startup.pfr.pl: a) wprowadzenie poprawnego adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) Użytkownika w formularzu, zamieszczonym na stronie internetowej www.startup.pfr.pl, b) wysłanie wypełnionego formularza za pośrednictwem przycisku „Zapisz”.
- Od momentu wysłania formularza w sposób, o którym mowa w ust. 2 lit. b) niniejszego paragrafu adres poczty elektronicznej Użytkownika będzie wykorzystywany w celu realizacji usługi Newsletter.
- Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z usługi Newsletter, bez podania przyczyny, poprzez link dezaktywacyjny widniejący w każdym Newsletterze lub w drodze wiadomości e-mail wysłanej na adres [email protected], zawierającej wyraźne oświadczenie o rezygnacji z usługi Newsletter, wysłanej z adresu poczty elektronicznej podanego w trakcie rejestracji.
- Zaprzestanie świadczenia przez PFR usługi Newsletter na rzecz Użytkownika następuje natychmiastowo po otrzymaniu rezygnacji Użytkownika.
- W ramach zamówienia usługi Newsletter oraz w późniejszych kontaktach Użytkownika z PFR, zabronione jest przekazywania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym.
§ 4. Wymagania techniczne
Korzystanie z usługi Newsletter jest uzależnione od posiadania przez Użytkownika:
- komputera lub innego urządzenia multimedialnego posiadającego dostęp do Internetu oraz oprogramowania do przeglądania stron internetowych (przeglądarka);
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej e-mail.
§ 5. Zgoda na otrzymywanie informacji handlowej. Ochrona danych osobowych
- Newsletter może zawierać informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U z 2017 r., poz. 1219), dotyczące PFR lub innych podmiotów. Zamówienie usługi Newsletter wymaga wyrażenia zgody na otrzymywanie w/w informacji handlowych pocztą elektroniczną. Cofnięcie zgody na otrzymywanie informacji handlowych może być dokonane w każdym czasie i jest równoznaczne z rezygnację z usługi Newsletter.
- Administratorem danych osobowych Użytkownika jest spółka Polski Fundusz Rozwoju S.A. siedzibą w Warszawie przy ul. Kruczej 50, 00-025 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000466256, REGON 146615458, NIP: 7010374912, kapitał zakładowy w wysokości 2.453.326.553,00 zł, opłacony w całości, zwana dalej „Administratorem”.
- We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych i przysługujących praw z tym związanych, można skontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Administratora wskazany w ust. 2 powyżej.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia drogą elektroniczną usługi Newsletter polegającej na przesyłaniu przez PFR za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), na wskazany przez Użytkownika adres e-mail, materiałów o charakterze informacyjnym, takich jak informacje o nowych programach wspierających powstawanie i rozwój start-upów, aktualnościach czy wydarzeniach związanych z tematyką portalu www.startup.pfr.pl, innych treściach zawartych na zewnętrznych portalach, a także w celu obsługi reklamacji oraz roszczeń zgłaszanych przez Użytkowników.
- Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane:
- w celu świadczenia usługi Newsletter - do czasu rezygnacji Użytkownika z usługi Newsletter lub do czasu zaprzestania świadczenia przez PFR tej usługi;
- w celu rozpatrywania reklamacji Użytkownika - przez okres świadczenia usługi Newsletter oraz przez okres 12 miesięcy od daty rezygnacji Użytkownika z usługi Newsletter lub zaprzestania świadczenia przez PFR tej usługi;
- w celu obsługi roszczeń Użytkowników w stosunku do PFR – do czasu przedawnienia tych roszczeń.
- Dane osobowe będą udostępnione wyłącznie podmiotom przewidzianym przepisami prawa. Ponadto dane mogą być także przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora.
- Dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują następujące prawa:
- prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, sprzeciwu wobec przetwarzania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
- prawo wycofania zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (o ile ma to zastosowanie), w celu ewentualnego przekazania tych danych innemu administratorowi danych;
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych dotyczących osoby narusza przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016).
- W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem danych. Dane kontaktowe wskazane są w ust. 2 oraz 3 powyżej.
- Podanie danych osobowych w związku z zamówieniem usługi Newsletter oraz świadczeniem tej usługi przez PFR jest dobrowolne, niemniej jest niezbędne do realizacji tego celu.
- Cofnięcie zgody na przetwarzanie przez PFR danych osobowych Użytkownika jest równoznaczne z rezygnacją z korzystania usługi Newsletter.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników, jakiekolwiek decyzje dotyczące danych osobowych nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka).
§ 6. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące usługi Newsletter można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] lub listownie na adres: Polski Fundusz Rozwoju S.A., ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa.
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać w szczególności:
- opis sprawy, której dotyczy reklamacja;
- adres poczty elektronicznej (e-mail) podany podczas rejestracji dotyczącej usługi Newsletter;
- adres poczty elektronicznej (e-mail) lub adres tradycyjny do korespondencji, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację.
- Rozpatrzenie reklamacji oraz udzielnie odpowiedzi o sposobie jej rozpatrzenia nastąpi bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. .
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany:
- w formie pisemnej w drodze listu tradycyjnego wysłanego na adres do korespondencji wskazany przez Użytkownika, lub
- w drodze wiadomości e-mail w przypadku reklamacji wysłanej za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, o ile w jej treści Użytkownik nie wskazał innego sposobu przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji.
§ 7. Prawa własności intelektualnej
- Newsletter zawiera elementy chronione prawem własności intelektualnej. Wszelkie prawa do treści umieszczonych w ramach usługi Newsletter, w tym elementów oprawy graficznej, przysługują PFR lub osobom trzecim, które wyraziły zgodę na rozpowszechnianie ich przez PFR.
- Użytkownikowi przysługuje prawo do korzystania z treści zawartych w każdym Newsletterze wyłącznie na warunkach określonych niniejszym Regulaminem i wyłącznie w zakresie użytku osobistego.
- Wszelkie czynności obejmujące elementy chronione prawem własności intelektualnej umieszczone w każdym Newsletterze, takie jak m.in. kopiowanie, wprowadzanie zmian, publiczne odtwarzanie lub inne rozpowszechnianie, nie mogą być dokonywane bez uprzedniej pisemnej zgody PFR.
- Treści umieszczone w ramach każdego Newslettera podlegają ochronie prawnej zgodnie powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1025) oraz ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1191).
§ 8. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego opublikowania na portalu internetowym www.startup.pfr.pl.
- Niniejszy Regulamin jest opublikowany i dostępny do pobrania w formacie pliku PDF na portalu internetowym www.startup.pfr.pl.
- Niniejszy Regulamin może ulegać zmianie:
- w razie zmiany obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na treść Regulaminu lub sposób lub zakres świadczenia usługi Newsletter;
- zmiany zakresu usługi Newsletter;
- zmiany dotyczącej wymagań technicznych;
- z innych ważnych przyczyn.
- O każdej zmianie Regulaminu PFR powiadomi Użytkownika w drodze wiadomości e-mail. Zmieniony Regulamin obowiązuje Użytkownika, jeżeli Użytkownik w terminie 14 dni od dnia otrzymania nowej treści Regulaminu nie zrezygnuje z usługi w sposób wskazany w § 3 ust. 4 Regulaminu – począwszy od dnia następującego po upływie w/w terminu.