Przejdź do treści
Aktualności Data publikacji: 01 lipca 2021

Świeżutkie informacje z polskiego gamingu, nie tylko w temacie gier!

Przełom czerwca i lipca to kilka gorących informacji dotyczących spółek gamingowych, choć… niekoniecznie dotyczących gier. Nowe rozwiązanie w technologii rozszerzonej rzeczywistości, debiut giełdowy i przejęcie włoskiej spółki. W branży gier dzieje się dużo! 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przyznało bezzwrotne dofinansowanie spółce Blind Warrior. Otrzymane środki mają posłużyć pracom nad stworzeniem „Platformy rozszerzonej rzeczywistości z elementami sztucznej inteligencji”. Jak podał PAP, urządzenie ma łączyć rzeczywisty, swobodny ruch człowieka w przestrzeni 3D ze stworzonym wirtualnym otoczeniem oraz rozpoznającym i analizującym w czasie rzeczywistym model ruchu użytkownika i jego interakcje z obiektami wirtualnymi. Powstała technologia SAR, której robocza nazwa to Samuraj AR, ma docelowo umożliwić powstanie pierwszego symulatora, przeznaczonego dla osób niewidomych i niedowidzących. 

Przyznane przez dofinansowanie wynosi 1,08 mln zł, z czego 855 tys. zł przekaże NCBR, a pozostałą kwotę fundusz RDS Fund. Projekt będzie realizowany przez 9 miesięcy od dnia otrzymania przelewu z NCBR, a Blind Warrior będzie realizować prace deweloperskie rozwijając technologię.

Blind Warrior to spółka zależna SimFabric, która tworzy gry komputerowe na PC, urządzenia mobilne, a od 2018 r. jest producentem i wydawcą gier na konsole.  

Jeśli jesteście zainteresowani tematem rozwoju rozszerzonej rzeczywistości, koniecznie przeczytajcie wywiad z Aleksandrą Pędraszewską, co-fouderką VividQ. 

Ten Square kupuje włoskiego twórcę symulatorów 

Kolejny gorący news to informacja od Ten Square Games, polskiego producent i wydawcy gier na urządzenia mobilne, dystrybuowanych w modelu free to play, m.in. Let's Fish, Fishing Clash, Wild Hunt i Hunting Clash. Spółka zawarła umowę, na mocy której zakupi 100% udziałów we włoskiej firmie Rortos. Cena za udziały to 45 mln euro. Uwzględnione nie zostały poziom gotówki oraz zadłużenia.  

Rortos jest włoską spółką gamingową działającą od 2012 r. i produkującą symulatory lotów – cywilnych i wojskowych, działających na urządzeniach mobilnych. Rortos stworzył takie tytuły jak: Airline Commander, Real Flight Simulator, czy Extreme Landings.

"Bardzo cieszymy się z połączenia sił z Rortos. Ten doświadczony zespół, którym kierują Antonio Farina i Roberto Simonetto, zyskał pozycję lidera w niezwykle atrakcyjnym segmencie gier, jakim są symulatory lotu. Widzimy ogromny potencjał synergii i dzielenia się know-how przez obie spółki. Nasza pierwsza akwizycja wzmacnia pozycję Ten Square Games w obszarze gier symulacyjnych, który jest jednym z najszybciej rosnących segmentów na rynku gier mobilnych"

- powiedział Maciej Zużałek, prezes Ten Square Games. 

To niejedyny sukces Ten Square Games, spółki zatrudniającej przeszło 400 pracowników w studiach w Polsce, Niemczech i Rumunii. Wyprodukowana przez nich gra "Fishing Clash" otrzymała niedawno akredytację na rynku chińskim, gdzie zostanie udostępniona w ciągu najbliższych tygodni. Firma pracuje też nad opracowaniem nowych symulatorów 3D dla pasjonatów innych niż lotnictwo dziedzin.

MegaPixel Studio wkracza na NewConnect

Sukcesem rozpoczęła lipiec również kolejna spółka gamingowa MegaPixel Studio, która dziś zadebiutowała na rynku NewConnect. Firma, która rozpoczęła działalność w 2018 r. tworzy remake’i klasycznych tytułów gier oraz wersje tytułów innych producentów, przystosowane do gry na konsole. Ponadto, deweloper gier tworzy także tytuły kooperacyjne we współpracy z japońską firmą SEGA, która jest jednym z międzynarodowych liderów branży. MegaPixel Studio tworzy remake’i czterech gier na licencji tej firmy pt. Panzer Dragoon i Panzer Dragoon II: Zwei oraz The House of the Dead i The House of the Dead 2. 

MegaPixel Studio tym samym stało się 46. producentem gier notowanym na GPW, 366 spółką notowaną na NewConnect oraz 15 debiutem na tym rynku w 2021 r. 

Jeśli interesujesz się gamingiem i chcesz dowiedzieć się więcej o sektorze e-sportu, przeczytaj nasz wywiad z Adrianem Kostrzębskim, rzecznikiem prasowym ESL Gaming w Polsce.