Aktualności Data publikacji: 24 stycznia 2022

Tydzień z VC: trzy inwestycje i exit

W zeszłym tygodniu doszło do trzech transakcji na rynku VC – dwóch rund polskich start-upów i jednego finansowania przez polski fundusz francuskiej spółki, a także dużego exitu – CallPage został przejęty przez amerykański SaaS Labs. 

Zeszły tydzień na rynku VC był dość spokojny, ale ciekawy – w Polsce zainwestował fundusz Google, pojawiła się także inwestycja we Francji, w medtech, a także interesujący exit z CallPage. 

Holo4Med pozyskał blisko 3,6 mln zł 

Runda finansowania, wsparcie crowdfundingowe i anioła biznesu – to wszystko sprawiło, że medtechowy start-up Holo4Med uzyskał z rynku 3,6 mln złotych. 1,3 mln zł zainwestował fundusz Augebit FIZ, a 0,5 mln zł start-up otrzymał od dużego inwestora prywatnego. 

Holo4Med powstał jako spin-off w technologicznej grupie TenderHut. Spółka dostarcza rozwiązania przeznaczone dla branży medycznej – między innymi integrujące różne systemy medyczne, pozwalające na wykorzystanie augmented reality, wspomagające monitoring badań klinicznych czy telemedycynę.  

Środki mają wesprzeć rozwój jednego z produktów – HoloMIAI, które ma polepszyć obrazowanie przy operacjach z wykorzystaniem termoablacji (wprowadzania do nowotworu elektrody). HoloMIAI zostało już pilotażowo użyte przy 30 zabiegach w Polsce - pozyskane od inwestorów środki pozwolą na rozwój technologii HoloMIAI wraz z pilotażowymi wdrożeniami na całym świecie. Spółka rozpoczęła poszukiwania partnerów na terenie Europy Zachodniej, USA, Emiratów Arabskich i w Singapurze, aby kontynuować prace badawczo-rozwojowe, a także rozpocząć proces certyfikacji przygotowanego produktu.  

Zowie – automatyzacja obsługi klienta ze wsparciem Google 

Ok. 5 mln euro otrzymało Zowie – to działający od 2019 roku start-up, który ułatwia sklepom internetowym personalizację obsługi klienta, narzędzia do automatyzacji komunikacji z konsumentami. Spółka rozwija autorski silnik AI, który wykrywa powtarzające się pytania i automatyzuje odpowiedzi na nie, a także dostarcza zespołom obsługi klienta kontekstowe informacje, które pomagają w rozwiązaniu bardziej złożonych problemów i zwiększaniu sprzedaży. Zowie chwali się możliwością zautomatyzowania od 60 do 95% wszystkich zapytań klientów i łatwo integruje się z platformami takimi jak Zendesk, Shopify, czy Gorgias. 

Rundzie finansowania przewodziły kalifornijski Gradient Ventures – należący do Google fundusz inwestujący w rozwiązania AI, oraz niemiecki 10x. W rundzie udział wzięli także aniołowie biznesu Jack Altman (CEO Lattice) i Markus Giesswein (CEO Giesswein) oraz polski fundusz Inovo Venture Partners – dotychczasowy inwestor. Środki Zowie ma przeznaczyć na rozwój na jednym, kluczowym dla spółki rynku – w USA. 

520 tysięcy euro od Innovation Nest dla francuskiego start-upu 

Welii to francuski start-up który ma jedno zadanie – optymalizację zakupów narzędzi internetowych w modelu SaaS w dużych firmach. Twórcy Welli pracując w korporacjach odkryli, że często spółki nie wykorzystują efektywnie funduszy – albo zapominając o użytkowanych w modelu subskrypcyjnych aplikacjach, albo bardzo rzadko z nich korzystając, albo używając w różnych działach firmy różnych narzędzi, robiących to samo. Welli ma działać jak pośrednik przy zakupach SaaS, monitorując ich użycie, tworząc mapę urządzeń i negocjując stawki w imieniu firmy.  

W start-up w rundzie seed zainwestowały polski Innovation Nest i francuski Kima Ventures. Pieniądze mają być przeznaczone na jeden cel – dynamiczny rozwój na rynku francuskim. 

CallPage sprzedane – sto procent udziałów dla amerykańskiej firmy 

CallPage – to krakowski start-up, założony w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andriya Tkachiva. Był wspierany przez znane fundusze VC: TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital, bValue oraz Uno Capital. Głównym produktem jest działający w modelu SaaS system, przeznaczony do zwiększenia liczby połączeń telefonicznych ze stron internetowych. System umożliwia namierzanie i oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy, w ciągu zaledwie 28 sekund od rozpoczęcia wizyty przez potencjalnego klienta. Korzysta z niego ponad tysiąc średnich i dużych firm. 

Sto procent udziałów w firmie za nieujawnioną kwotę kupił amerykańsko-indyjski SaaS Labs. To firma, która opracowuje produkty dla działów sprzedaży, marketingu i call-center w celu zwiększenia ich efektywności. Zakup ma pozwolić SaaS Labs wejść na rynki europejskie i zwiększyć zespół IT, a CallPage – rozwinąć się w USA. 

"Jako wieloletni inwestorzy w CallPage cieszymy się faktu przejęcia spółki przez SaaS Labs. Po wykazaniu w II połowie 2021 roku zysku i przystosowaniu swojego produktu na potrzeby rynków zagranicznych to słuszny kierunek obrany przez firmę kierowaną przez Rossa Knapa"

- mówi Wojciech Fedorowicz, partner zarządzający w TDJ Pitango Ventures. 

Z jakimi narzędziami poprawisz marketing swojej firmy? Sprawdź nasz e-book.