Jak fundusze VC się komunikują, i co z tego może wyczytać start-up? Dowiesz się z nowego odcinka Podcastu Pionierów
W kolejnym odcinku naszego podcastu rozmawiamy o marketingu i komunikacji funduszy VC. Jak fundusze budują swoją rozpoznawalność, dlaczego niektóre tego nie robią? Na te pytania, i wiele innych, odpowie Izabela Bany, head of communication funduszu Aper Ventures.
Podcastu posłuchasz na:
Jak fundusze VC budują swoją rozpoznawalność? Czy warto wysyłać pitch decki do wszystkich funduszy, które znamy? Czy działania komunikacyjne funduszy VC to czasem "czysty marketing i na jakie elementy komunikacji powinien zwracać uwagę start-up, który chciałby podjąć z nimi współpracę? Z Izabelą Bany, Head of Communications deep-techowego funduszu Aper Ventures rozmawiamy o funduszach VC i tym, jak się komunikują. Jak fundusze komunikują swoją działalność i jak mogą wesprzeć start-upy? Jak wygląda komunikacja deep techowego start-upu?
"Zdecydowanie start-up powinien zrobić research, zanim zacznie kontaktować się z funduszami. Mówię to jako osoba, która wcześniej pracowała w start-upie, później współpracowała z funduszami, a na koniec trafiła do funduszu. Cold mailing marnuje czas zarówno partnera, jak i funduszu. Dużo można powiedzieć się o działalności VC, jego partnerach, tym jak jest zarządzany, czy tym jak współpracuje ze spółkami z portolio z publikowanych materiałów"
- mówi Izabela Bany. Dodaje, że relacja z funduszem jest bardzo długoterminowa, i warto sprawdzić, z kim wchodzi się w taką relację.
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!