Przejdź do treści
Podcasty Data publikacji: 06 kwietnia 2023

Podcast Pionierów: Jak wygląda marketing funduszu VC i na co zwracać uwagę?

Czego dowiesz się z podcastu?

  • Jak fundusze VC budują swoją rozpoznawalność?
  • Dlaczego niektóre tego nie robią?
  • Na jakie elementy komunikacji powinien zwracać uwagę start-up, który chciałby podjąć z nimi współpracę?
  • Czy warto wysyłać pitch decki do wszystkich funduszy, które znamy?
  • Jak istotna jest komunikacja funduszu VC i jak może pomóc start-upom z jego portfolio?
  • Czy informacje udostępniane przez VC nie są czasem "czystym marketingiem"?

Z Izabelą Bany, Head of Communications deep-techowego funduszu Aper Ventures rozmawiamy o funduszach VC i tym, jak się komunikują. Jak fundusze komunikują swoją działalność i jak mogą wesprzeć start-upy? Jak wygląda komunikacja deep techowego start-upu? 

Zdecydowanie start-up powinien zrobić research, zanim zacznie kontaktować się z funduszami. Mówię to jako osoba, która wcześniej pracowała w start-upie, później współpracowała z funduszami, a na koniec trafiła do funduszu. Cold mailing marnuje czas zarówno partnera, jak i funduszu. Dużo można powiedzieć się o działalności VC, jego partnerach, tym jak jest zarządzany, czy tym jak współpracuje ze spółkami z portfolio z publikowanych materiałów 

- mówi Izabela Bany. Dodaje, że relacja z funduszem jest bardzo długoterminowa, i warto sprawdzić, z kim wchodzi się w taką relację. 

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!

Nasi goście