Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Podcast Pionierów: Start-upowe opowieści, czyli jak mówić o swoim produkcie?

Podcast Pionierów: Start-upowe opowieści, czyli jak mówić o swoim produkcie?

19 maja 2022
Nasi goście Paweł Tkaczyk

Czego dowiesz się z podcastu?

  • Od czego zacząć budowanie narracji wokół nowego produktu?
  • Jak sprawić, by Twój start-up stał się rozpoznawalny?
  • O jakich zasadach warto pamiętać podczas prezentacji przed inwestorem?
  • Czy zawsze to CEO powinien opowiadać o produkcie?

Czy warto opisując swój produkt odnosić się do znanych już klientom rozwiązań, wskazując, że tworzysz np. „polską wersję Revoluta”? Zdaniem Pawła Tkaczyka, może to pomóc zrozumieć szerszemu gronu odbiorców, na czym polega istota działania Twojego rozwiązania. Kluczową kwestią, wokół której powinniśmy rozpocząć budowanie narracji wokół produktu jest jednak to, na jaki problem on odpowiada.

Jak wskazał Paweł Tkaczyk, częstym problemem founderów jest to, że zbyt rzadko prezentują swój produkt. W ten sposób ciężko pozbyć się tremy i zbudować pewność siebie, która jest niezbędna w kontakcie z inwestorem – niezależnie od tego, jak dobry jest produkt, jeśli sam pokazujesz oznaki zwątpienia, nie przekonasz innych do zainwestowania pieniędzy w Twój start-up. Sposobem na wyjście z takiej sytuacji jest również oddanie sceny innej osobie z teamu. – Inwestorzy nie płacą za to, kto opowiada prezentację – powiedział Paweł Tkaczyk.

Nie jest dobrym pomysłem również wprowadzanie inwestorów w meandry skomplikowanego technologicznie rozwiązania mając kilka minut na przedstawienie go. Są sytuacje, w których oglądają oni kilka czy kilkanaście pitchów w ciągu jednego dnia, dlatego najistotniejsze jest przykucie uwagi do tego, co mówimy. Zwrócić na siebie uwagę możesz zaś już całkiem niemerytorycznie – jak? Posłuchaj w naszej rozmowie.  

Nasi goście

Paweł Tkaczyk Autor bestsellerowych książek, strateg marki, jeden z najbardziej znanych storytellerów w Polsce i twórca agencji reklamowej MIDEA.