Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Trwa kolejna edycja konkursu Dobry Wzór - czy to dobry pomysł dla Twojego produktu?

Wystartował nabór do kolejnej odsłony konkursu Dobry Wzór! To gratka dla wszystkich miłośników designu, ale przede wszystkim dla start-upów tworzących produkty i usługi charakteryzujące się wysoką jakością wzornictwa. W tym roku kategorie konkursowe zostały uzupełnione o kolejną – „innowacje”. Sprawdźcie kto może stanąć do rywalizacji i dlaczego Dobry Wzór to dobry pomysł!

Wydarzenie organizowane jest przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego od prawie 30 lat i jest najstarszym konkursem wzorniczym w Polsce. Tegoroczna edycja została nieco „odświeżona” o dwie nowe kategorie – „Innowacje” oraz „Zielony Wzór”. Zmienił się także podział kategorii „Dom” – wprowadzono do niej 7 podkategorii. Ma to pomóc w wyróżnieniu większej liczby projektów, niż to miało miejsce w ubiegłych latach.

W konkursie udział wziąć mogą twórcy produktów i usług ogólnodostępnych na polskim rynku, charakteryzujących się wysoką jakością wzornictwa. Zgłaszać mogą się mogą osoby fizyczne i prawne, które posiadają majątkowe prawa autorskie do produktów lub usług, albo na dzień zgłoszenia uzyskały zgodę posiadacza majątkowego prawa autorskiego do nich.

Jak wskazują organizatorzy, są otwarci z jednej strony na współpracę z dużymi firmami, ale z drugiej strony zmiana formuły konkursu ma na celu umożliwienie udziału w rywalizacji także małych, rzemieślniczych marek. Chcą dać też szanse twórcom dopiero rozpoczynającym, oferując im preferencyjne warunki udziału w konkursie. Jednocześnie zwiększona została liczba nagród i kategorii, aby Dobry Wzór mógł realnie i nowocześnie mapować polskie dobre wzornictwo.

Konkurs składa się z trzech etapów. Pierwszym z nich jest zgłoszenie chęci uczestnictwa poprzez wypełnienie i wysłanie formularza kwalifikacyjnego. Aplikować można do 10 września 2021 r. Drugim etapem jest przekazanie ostatecznej wersji materiałów konkursowych i uiszczenie opłaty za umieszczenie produktu w katalogu. Wtedy nastąpi ocena zgłoszonych projektów przez Ekspertów Instytutu, którzy szczególnie wezmą pod uwagę stopień innowacyjności, ergonomii, funkcjonalności, wytrzymałości, estetyki i wpływu na środowisko. Ogłoszenie wyników nastąpi 15 października 2021 r.

Trzecim etapem jest wystawa pokonkursowa, która odbędzie się w siedzibie Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie pomiędzy 5 listopada, a 5 grudnia 2021 r.

Produkty i usługi można zgłaszać do jednej z poniższych kategorii:

  • Dom – podkategorie:
    • Meble
    • Łazienka
    • Kuchnia i Jadalnia
    • Ogród/ Hobby/ Zwierzęta
    • Tekstylia/ Dekoracje
    • Oświetlenie
    • RTV/ AGD
  • Usługi
  • Grafika Użytkowa / Komunikacja
  • Opakowania
  • Nowe technologie
  • Przestrzeń Publiczna
  • Transport
  • Web Design
  • Praca / Biuro
  • Dzieci
  • Sport
  • Rzemiosło

Czym jeszcze wyróżnia się tegoroczna edycja konkursu?

  • Zwiększony został zasięg i prestiż konkursu, dzięki zaproszeniu szerokiego grona partnerów merytorycznych i medialnych.
  • Po raz pierwszy w konkursie wspierani są - poprzez preferencyjne warunki uczestnictwa -rzemieślnicy i młode firmy.
  • Katalog konkursowy zostanie wydrukowany w min. ilości 6000 egzemplarzy i rozdystrybuowany na całym świecie. m.in: w polskich placówkach dyplomatycznych, instytucjach kultury, na targach i spotkaniach gospodarczych.
  • Rozszerzone zostało grono oceniających: zaproszono do niego czołówkę przedstawicieli polskiego wzornictwa, specjalistów, akademików oraz przedstawicieli topowych mediów zajmujących się designem.
  • Laureaci konkursu otrzymają m.in. tytuł, statuetkę i prawo do posługiwania się logotypem Dobry Wzór 2021, jak również publikację w dwujęzycznym (polsko-angielskim) Katalogu Konkursu Dobry Wzór 2021.

Zgłoszenia do 10 września 2021 r. można aplikować przez stronę dobrywzor.com.pl.

Inne aktualności

Innovation Coach – weź udział w czerwcowym spotkaniu i dowiedz się więcej o programie!

Technologia w ciągu 5 lat zmieni budowlankę nie do poznania – webinarium PARP