Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Bramki płatności

Jaką bramkę płatniczą wybrać dla biznesu on-line?

Zapewnienie klientom bezpiecznej i szybkiej metody płatności jest równie ważne, jak stworzenie samego produktu. Niestety przy tak wielu opcjach na rynku, ciężko zdecydować, która forma płatności będzie najbardziej odpowiednia dla Twojego biznesu. Poznaj cztery najpopularniejsze bramki płatnicze i zadecyduj, która z nich spełnia Twoje kryteria.

Jak działają bramki on-line?

Wprowadzenie systemu płatności on-line to sposób na skrócenie czasu dokonania zapłaty za zakupiony towar, a także zwiększenie wygody użytkowania Twojego serwisu lub sklepu internetowego. Od samego początku warto myśleć nad wdrożeniem tego rozwiązania, gdyż stanowi ono standard rynkowy, do którego przyzwyczajonych jest większość klientów. 

Bramki płatności najczęściej polegają na tzw. koncie przejściowym. Klienci, płacąc za towary lub usługi logują się do swojej bankowości już w momencie finalizacji przelewu, a następnie przesłane przez nich środki trafiają na przypisane do Ciebie konto przejściowe. Jako właściciel serwisu lub sklepu internetowego masz ciągły wgląd ilość środków zgromadzonych na tym koncie i sam dokonujesz decyzji o dokonaniu przelewu na Twoje docelowe konto.

Którą bramkę wybrać?

Najczęściej spotykane bramki płatności on-line w Polsce to: Przelewy24, PayU, TPay oraz Dotpay. Każde z nich posiada odpowiednie certyfikaty i spełnia obowiązujące normy bezpieczeństwa. Oczywiście, żeby skorzystać z ich usług, trzeba wziąć pod uwagę opłaty i prowizje, a także inne aspekty współpracy z danym operatorem. Zdecyduj, które warunki są dla Ciebie najkorzystniejsze:

Przelewy24

Opłata startowa: 0 zł jednorazowej opłaty za podpisanie umowy i uruchomienie usługi
Wypłacenie pieniędzy z konta przejściowego na konto Twojej firmy: 0 zł, jeśli przelew robiony jest na konto w zł, 40 zł, jeśli konto występuje w innej walucie
Prowizje za transfery i przelewy: 1,9% za e-transfer i 1,9% + 0,30 zł za płatność kartą
Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatność kartą, płatności mobilne, PayPal, płatności cykliczne, płatności SMS, Blik

PayU

Opłata startowa: 39 zł jednorazowej opłaty za podpisanie umowy i uruchomienie usługi
Wypłacenie pieniędzy z konta przejściowego na konto Twojej firmy: 0 zł
Prowizje za transfery i przelewy: 2,3% za e-transfer i 2,3% + 0,30 zł za płatność kartą
Obsługiwane kanały płatności: płatność kartą, transfery bankowe, PayPal, płatności SMS, płatność kartą, płatności mobilne, płatności cykliczne, Blik

TPay

Opłata startowa: 10 zł jednorazowej opłaty za podpisanie umowy i uruchomienie usługi
Wypłacenie pieniędzy z konta przejściowego na konto Twojej firmy: 0 zł za maksymalnie 4 przelewy w miesiącu, następnie 2 zł za każdy kolejny przelew
Prowizje za transfery i przelewy: 1,59% + 0,39 zł od każdej transakcji
Obsługiwane kanały płatności: transfery bankowe, płatności kartą, PayPal, płatności mobilne, płatności SMS, Blik

Dotpay

Opłata startowa: 10 zł jednorazowej opłaty za podpisanie umowy i uruchomienie usługi
Wypłacenie pieniędzy z konta przejściowego na konto Twojej firmy: 0 zł, jeśli przelew robiony jest na konto w zł, 100 zł, jeśli konto występuje w innej walucie
Prowizje za transfery i przelewy: 1,9% od każdej transakcji (ale transakcja nie może być niższa niż na kwotę 0,30 zł)
Obsługiwane kanały płatności: płatności kartą, przelewy internetowe, płatności mobilne, płatności SMS, PayPal, Blik

Przed podpisaniem umowy z operatorem, warto dokładnie przeanalizować oferty bramek płatności, tak aby osiągnąć najlepsze warunki finansowe dla swojej firmy. Pamiętaj, że warto również negocjować stawki, ponieważ operatorzy dopuszczają w tym względzie pewną elastyczność.

Inne aktualności

Endeavor State of Polish Tech – jak powstawał raport i jak wygląda? [Rozmowa[

Jak zatrudniać w nowym start-upie? Dowiesz się z naszego podcastu!