Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

budynek korporacji

Inicjatywy po stronie największych

Życie większości ludzi zostało całkowicie zmienione przez pandemię ogarniającą świat. Wraz z rosnącą presją, duże firmy zaczęły masowo włączać się w walkę z jej skutkami, dołączając zarówno do akcji społecznych, jak i pomocy służbom w potrzebie. Dowiedz się, jak z COVID-19 walczą największe firmy w Polsce.

Tylko spółki z udziałem Skarbu Państwa na walkę z koronawirusem przeznaczyły już około 100 mln zł. Równocześnie, zdecydowały się one delegować pracowników, przestawiać produkcję na potrzeby służb medycznych, przekazywać żywność kierowcom czekającym na granicy, a także sprzęt ochronny i leki lekarzom walczącym z epidemią. 

Potentat paliwowy na ratunek 

Orlen jeszcze w pierwszej połowie marca zdecydował się dołączyć do walki ze skutkami koronawirusa, uzupełniając deficyt płynu dezynfekcyjnego do rąk. W swojej fabryce Orlen Oil w Jedliczu zaczął produkcję kilku milionów litrów płynu o działaniu wirusobójczym. Trafił on do Agencji Rezerw Materiałowych, po czym był dostępny dla pierwszych klientów już w po kilku tygodniach. Dodatkowo firma zdecydowała się na gest w stronę służb medycznych i mundurowych. W podziękowaniu za ich pracę w okresie epidemiologicznym, na stacjach Orlen otrzymają kawę lub herbatę za darmo. 

Mobilizacja konsultantów 

Wraz z wybuchem epidemii w Polsce, Narodowy Fundusz Zdrowia zmaga się nawet z 10 tys. telefonów dziennie, które kierowane są na Telefoniczną Informację Pacjenta. Dostępność linii przez całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia postawiła nowe wyzwania przed konsultantami i instytucją. Wsparciem służą specjalnie przeszkoleni pracownicy call center firm, w tym także tych największych m.in.: PGNiG, PGE, PZU Zdrowie.  

Zdrowy duch w 4F 

Z kolei sportowa marka 4F, której właścicielem jest OTCF, zdecydowała się prowadzić kilka działań równocześnie i skupić się na nich. Zadeklarowała wsparcie dla największego szpitala zakaźnego w Polsce, czyli MSWiA w Warszawie przekazując 20% obrotu ze sklepu internetowego. Dodatkowo marka 4F oferuje koszulki-cegiełki, stworzone w ramach akcji wsparcia dla polskich szpitali. Twórca i właściciel firmy zapewniają, że są w stałym kontakcie z Ministerstwem Zdrowia, które zdecyduje, które szpitale będą wymagać finansowego wsparcia.  

Skok na punkty 

Sklepy Żabka zdecydowały się wykorzystać swoją wielokrotnie nagradzaną aplikację, służącą do zbierania punktów lojalnościowych, do zbiórki środków na szpitale. Składki przekazywane w formie punktów zakupowych są podwajane przez firmę, która nie po raz pierwszy decyduje się przekazać wielomilionową kwotę na cele społeczne. Dodatkowo firma ogłosiła, możliwość złożenia zamówienia (a w Poznaniu nawet dostawy) w wybranych sklepie, znacznie ograniczając konieczność długich zakupów.

Inne aktualności

Endeavor State of Polish Tech – jak powstawał raport i jak wygląda? [Rozmowa[

Jak zatrudniać w nowym start-upie? Dowiesz się z naszego podcastu!