Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Takes Care

Opieka medyczna na wyciągnięcie ręki

Program: Sieć Mentorów PFR

Z powodu COVID-19 telemedycyna stała się jednym z kluczowych narzędzi, które mogą ograniczyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa. Epidemia skłoniła wiele osób do spróbowania telekonsultacji medycznych i zwiększyła świadomość pacjentów oraz lekarzy w kwestii roli, którą tego typu rozwiązania będą odgrywać w przyszłości. Poznaj start-up Takes Care, który tworzy kompleksowy system telemedyczny, który zyskuje na popularności, a także dowiedz się, z jakimi trudnościami mierzył się, zgłaszając do programu Sieć Mentorów PFR.

Pacjent w centrum zainteresowania

Takes Care – start-up powstały z potrzeby opieki nad pacjentami, pierwsze kroki stawiał w 2014 r., kiedy to Dominik Mazur – jego założyciel i CEO – często podróżował pomiędzy szpitalami w całej Polsce. Godziny spędzone w samochodzie, ginące dokumenty medyczne i stanie w kolejkach, to była rzeczywistość, którą bardzo dobrze poznał i postanowił zmienić. Zaczęło się od bardzo prostej aplikacji – kodu umożliwiającego wysłanie linka i zaproszenie lekarza do zdalnej rozmowy. Szybko okazało się, że pewnie rzeczy można robić zdalnie, a skutkiem tego nieszablonowego myślenia było znaczne zmniejszenie liczby przejazdów oraz zwiększenie efektywność odbytych wizyt. Przedsiębiorca miał przeczucie, że jego rozwiązanie może być wartościowe nie tylko dla niego, ale również dla szerszej grupy odbiorców.

Start-up od samego początku rósł organicznie i finansował się tylko z własnych środków. Dzięki pracy i determinacji zespołu Takes Care narzędzie obecnie stanowi skalowalny i kompletny system telemedyczny, którego sercem jest internetowe konto pacjenta. W jego ramach chory może m.in. skorzystać z konsultacji on-line z lekarzem, podpiąć swoją dokumentację medyczną, założyć kartę dla swoich bliskich, czy monitorować harmonogram przyjmowania leków i wykonywania ćwiczeń zaleconych przez lekarza. Takes Care współpracuje również z klientami B2B, którym dostarcza wartość w postaci łatwej do wdrożenia technologii i wysokiej jakości usług cyfrowych. Partnerzy start-upu to grupa Neuca, PZU oraz Stethome, a od maja i czerwca tego roku także MyBenefit i Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z Kartą Dużej Rodziny

Na platformie zalogowanych jest już obecnie 17 tys. klientów prywatnych oraz ponad 400 lekarzy, którzy udzielają konsultacji i pomagają doskonalić funkcjonalności portalu.

Pytania o skalowanie

Pod koniec zeszłego roku start-up zdecydował się aplikować do Sieci Mentorów PFR – programu mentoringowego skierowanego do młodych firm. Dzięki udziałowi w nim spółki mogą uzyskać wsparcie merytoryczne od doświadczonych ekspertów w pięciu kategoriach biznesowych: tworzenie zespołu, marketing, rozwój biznesu, relacje inwestorskie oraz zarządzanie produktem.

Takes Care od początku chciał współpracować z mentorką Magdą Wysocką, Head of Advertising Revenue w OLX, która jak mało kto w Polsce zna się na skalowaniu biznesów opartych o model marketplace. Dominik komentuje: – „Problemem, z którym mierzyliśmy się, aplikując do programu, był dobór klienta, do którego chcemy dotrzeć z naszą ofertą, a także ustalenie spójnej strategii komunikacji marketingowej. Spotkania, które odbyliśmy z Magdą, były dla nas jak zastrzyk świeżego spojrzenia. Magda jest osobą, która ma niesamowite doświadczenie i potrafiła prześwietlić nasz projekt w bardzo profesjonalny sposób”. Podczas trzech spotkań, które start-up odbył z mentorką, udało im się uporządkować kwestie związane z analizą i segmentacją grup klientów oraz rozpoznać swoje przewagi konkurencyjne. Dodatkowo otrzymali oni narzędzia pomoce w zbudowaniu kompletnego planu komunikacji z uwzględnieniem różnych kanałów dotarcia do odbiorców. Dominik dodaje – „Magda uświadomiła nam, jak ważna jest analityka ruchu na naszym serwisie. Od tamtej pory wiemy, z którego miejsca ludzie do nas przychodzą, gdzie się zatrzymują i zadajemy sobie pytania, o to, skąd wynikają ich zachowania. Dzięki temu nowemu podejściu udało nam się już zauważyć pierwsze nieprawidłowości, a także ulepszyć nasz portal!” 

Start-upy biorące udział w programie, rozpoczynają go oficjalną Galą, podczas której mogą poznać grono mentorów skupionych dookoła inicjatywy. Dominik wspomina: – „Podczas Gali Otwarcia Sieci Mentorów poznaliśmy znakomitego eksperta – Karola Sadaja, Country Managera Revolut w Polsce, który posiada imponujące doświadczenie marketingowe. Rozmowa z nim o naszym biznesie rozpoczęła kilka nowych dla nas wątków, dzięki którym ulepszyliśmy nasze wewnętrzne procesy. Co więcej, to pojedyncze spotkanie przerodziło się w bardziej długotrwałą relację mentorską”.

Na pytanie o radę dla start-upów, które wezmą udział w przyszłych edycjach programu, Dominik odpowiada: – „Jeśli chcesz wynieść z relacji mentor-mentee jak najwięcej, kluczowa jest szczerość z mentorem i otwartość na jego pomysły. Mentor często pyta i podważa Twoje dotychczasowe tezy. Ważne jest, żeby przejść przez ten proces i otworzyć się po drodze na zupełnie nowe wątki”.

Telemedycyna a COVID-19

Za sprawą pandemii COVID-19 na rynku telemedycznym trwa rewolucja. Z perspektywy pacjenta jest to bezpieczna i szybka forma uzyskania pomocy, z perspektywy lekarza mniejsze ryzyko zarażenia. – „Przede wszystkim mamy do czynienia ze zmianą mentalności wśród użytkowników rozwiązań cyfrowych w tym obszarze. Technologia nigdy nie zastąpi kontaktu pacjent-lekarz, ale takie rozwiązanie jak nasze pozwala dotrzeć do specjalistów szybko i bezpiecznie. Od początku pandemii zanotowaliśmy 10-15-krotny miesięczny wzrost ilości klientów na naszej platformie. To tyle, ile nigdy wcześniej!” – komentuje założyciel start-upu. 

Takes Care zerka śmiało w przyszłość i planuje wprowadzenie kolejnych funkcjonalności, w tym integrację z automatycznym analizatorem symptomów pacjenta, głosową obsługę profilu pacjenta, a także wdrożenie systemu na rynkach zagranicznych. Wszystko po to, by jak najlepiej spełnić swoją najważniejszą obietnicę – stworzyć miejsce, gdzie pacjenci i lekarze, mogą liczyć na szacunek i najwyższą jakość obsługi.

Pobierz to studium przypadku

Podobne studia przypadków

Genomtec

Błyskawiczny test na COVID-19

Świetny smak i prosty skład – Pora na Pola