Serwis internetowy www.startup.pfr.pl stosuje pliki cookies. Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z Polityką Prywatności.

Ekologia i edukacja - jak te dziedziny łączy rozwiązanie start-upu Momkey?

Ostatni z wyróżnionych zespołów podczas Gali Finałowej 4. edycji Szkoły Pionierów PFR to Momkey. Start-up tworzy pudełka edukacyjne, które mają zapewnić dzieciom kreatywną rozrywkę, rodzicom dać pomysł na ciekawe zabawy z dziećmi, a przy okazji ułatwić firmom recykling zbędnych materiałów. Czy Momkey ma szansę konkurować o zainteresowanie dzieci z tabletem i Netflixem?

Misją Momkey jest zwiększanie ekologicznej świadomości wśród dzieci. W prezentacji finałowej start-up zwrócił uwagę na problemy firm modowych z recyklingiem niewykorzystanych materiałów. Ponadto, przemysł zabawek zużywa 40 ton plastiku na każdy zarobiony milion dolarów, a jednocześnie 1/3 rodziców twierdzi, że spędza za mało czasu z dzieckiem.

Na wszystkie te różnorodne problemy odpowiedzią ma być rozwiązanie tworzone przez Momkey. To box pełen ciekawych materiałów odpadowych do tworzenia własnych zabawek, zawierający produkty zero waste, przybory i dziennik postępów wraz z naklejkami. Z drugiej strony to aplikacja pełna inspiracji i instrukcji zabaw oraz tracking eko-postępów dziecka.

Momkey wskazują, że rynek produktów dla dzieci w Polsce warty jest ponad 11 mld zł. Od kilku lat obserwowany jest w naszym kraju także stały wzrost wydatków na artykuły dziecięce – od 12,3 mld zł w 2015 roku do 15,2 mld zł w 2019 roku. Pudełko edukacyjne wpisuje się więc w trendy konsumpcyjne Polaków, jak również w potrzeby edukacji i recyklingu materiałów. Ponadto, pozwoli rodzicom produktywnie wykorzystywać czas z dzieckiem – nie będą musieli marnować go na zastanawianie się, czym się zająć, jak również pomoże uczyć najmłodszych kreatywności.   

Autorki tego rozwiązania podkreślają, że są świadome, jak wiele usług i produktów obecnie konkuruje o uwagę dziecka – w tym zarówno zabawki, jak również choćby Netflix, ale Momkey może stać się ekologiczną Kinder niespodzianką, modną, jak niegdyś kolekcjonowanie karteczek.

Zapraszamy do obejrzenia naszej rozmowy z autorkami Momkey - Joanną Chabrowską, Julią Mafaldą, Agnieszką Kowalewską - Skowron i Beatą Nowak, w której opowiedziały m.in.:

  • W jakim modelu biznesowym chcą rozwijać rozwiązanie?
  • Skąd pomysł na pudełka edukacyjne i jak chcą łączyć zabawy manualne ze światem cyfrowym?
  • Jak kształtuje się ich dotychczasowe doświadczenie biznesowe?
  • Czy odpowiedzą na telefon od Netflixa?

Inne aktualności

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Mirellą Kłosińską (cykl artykułów)

Być kobietą w świecie innowacji... - rozmowa z Pamelą Krzypkowską (cykl artykułów)