Przejdź do treści
Aktualności Data publikacji: 06 września 2021

Tydzień z VC: zagraniczne inwestycje polskich funduszy (i jedna polska)

Z trzech zeszłotygodniowych inwestycji na naszym rynku, we wszystkich brały udział polskie fundusze, ale tylko jedna to inwestycja w polski start-up. Firmy do których trafiły środki zajmują się analityką w e-sporcie, pomagają firmom działać z pracownikami działającymi poza siedzibą i w końcu, analizują eksperckie teksty, żeby ulepszyć marketingowe działania firm. 

ffVc Tech&Gaming zainwestowało 2 mln euro w gamingowy PandaScore 

fot. mat. prasowe

2 mln euro z rąk ffVc Tech&Gaming trafiło do francuskiego start-upu PandaScore. To firma działająca w branży esportowej, a jej rozwiązanie dostarcza użytkownikom statystyki w czasie rzeczywistym. ffVc Tech&Gaming przewodziło rundzie, w której wzięły też udział europejskie fundusze - Alven i Serena Capital.  

Środki z inwestycji PandaScore chce przeznaczyć na rozwijanie technologii Sztucznej Inteligencji, która stoi za produktem, a także zwiększenie zatrudnienia – także w Polsce. Francuski start-up ma w planach otworzenie polskiego oddziału. 

"Innowacyjna technologia i zaangażowanie zespołu PandaScore idealnie wpisują się w wartości i strategię inwestycyjną funduszu ffVC Tech & Gaming, która skupia się na sektorach związanych z gamingiem, wykorzystaniem danych i rozwojem technologii AI"

- mówi Mariusz Adamski, Partner w ffVC. 

Technologia sztucznej inteligencji wykorzystywana przez PandaScore pozwala na zbieranie danych z trwających rozgrywek e-sportowych. Wykorzystywana może być ona zarówno przez nadawców e-sportu, jak i przez bukmacherów, którzy pozwalają na obstawianie tego typu rozgrywek. Z rozwiązania korzystają już największe europejskie firmy bukmacherskie - Betcris, czy Ladbrokes. 

LT Capital zainwestowało w litewski start-up zarządzający działaniami terenowymi 

1,3 mln Euro trafiło do litewskiego start-upu Frontu – w rundzie, w której wziął udział polski fundusz LT Capital, a pozostałymi inwestorami byli Open Circle Capital, iTo Group i inwestor indywidualny. Frontu to start-up pozwalający na zarządzanie pracownikami, którzy pracują poza siedzibą firmy – głównie technikami, dostawcami czy pracownikami bezpieczeństwa. System Frontu pozwala na zarządzanie czasem pracy, śledzenie pojazdów, tworzenie i optymalizację tras czy integrację systemów wewnętrznych i zewnętrznych – dzięki m.in. przechowywaniu danych w chmurze i natychmiastowy przepływ. 

"W czasach, gdy celem stawianym kierownikom zespołów terenowych jest wzrost satysfakcji klientów przy jednoczesnym zmniejszaniu kosztów operacyjnych i zachowaniu jakości oraz bezpieczeństwa, systemy FSM są bezkonkurencyjne. To ogromny rynek z wielkim potencjałem, na którym konkurencja jest duża. Dlatego pozyskane od inwestorów środki pozwolą nam zadbać o dalszy rozwój oraz utrzymanie innowacyjności naszego rozwiązania" 

- mówi Arūnas Eitutis, CEO Frontu. 

Start-up ma przeznaczyć środki na realizację 3 głównych celów, a są to wzrosty, ekspansja międzynarodową (m.in. w Polsce) i utworzenie centrum badawczo-rozwojowego, które także ma powstać w naszym kraju. 

Czysta3.vc zainwestowała milion złotych w content 

Content Expert to jedyna powstała w Polsce inwestycja w VC w tym tygodniu. To narzędzie, które powstało na podstawie analizy ponad 20 tys. eksperckich publikacji z dziedziny marketingu, a ma na celu usprawnić powstawanie tekstów – zarówno sprzedażowych, marketingowych, jak i PRowych, analizując je i pokazując podpowiedzi co zrobić, żeby teksty były bardziej przekonywujące dla czytelnika. 

Za start-upem stoi Tomasz Kowalczyk, który do tej pory był m.in. partnerem zarządzającym w domu mediowym PIMEDIA oraz Head of Client Service w Agencji Reklamowej CzART.  

"Do tej pory, by ocenić treść, trzeba było wysłać ją odbiorcom i czekać na informacje zwrotne. Rewolucyjne narzędzie na podstawie tysięcy tekstów pomoże autorowi ocenić artykuł, zanim zobaczy go ktokolwiek"

– mówi Szymon Janiak, partner zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC. 

"Content marketing jest obecnie kluczowy w procesie zakupowym, ma wpływ na realizację celów biznesowych przedsiębiorstw. Za sprawą nowej platformy będzie on jeszcze większy."