Aktualności Data publikacji: 24 października 2022

Tydzień z VC: Tydzień nowych start-upów

W zeszłym tygodniu doszło do trzech rund inwestycyjnych – wszystkich na etapie pre-seed. Do tego zanotowaliśmy ciekawy exit. Kto i gdzie wyszedł? Zobacz!

Spółkę wsparła nieokreśloną kwotą fundusz Human Alfa Fund (który wspierał spółkę już na etapie R&D) i grupa aniołów biznesu związana z grupą Sterling Angels. Środki mają być przeznaczone na wprowadzenie sensora na rynek.

Pomoc w studiach zagranicznych z pieniędzmi od AIP Ventures

EduCat, to platforma marketplace, która ma pomagać uczniom szkół średnich znaleźć interesujące ich studia za granicą, a dodatkowo zdać na nie. Najpierw pomaga uczniom wybrać swoje preferencje co do kraju, kierunku i stopnia studiów, a następnie udostępnia im szereg narzędzi, takich jak testy diagnostyczne czy harmonogram aplikacji. Dodatkowo łączy także zainteresowanych studiowaniem poza Polską z osobami, które już studiują na wymarzonych uczelniach lub niedawno edukację zakończyły.

"Przez ostatnie dwa lata EduCat pomógł ponad 200 osobom (głównie z Polski, Ukrainy czy innych krajów UE) w wysłaniu ponad 1 tys. aplikacji na uczelnie na całym świecie. – Globalnie, na studia za granicą aplikuje ok. 9 mln osób rocznie. Przez ostatni rok EduCat urósł kilkanaście razy pod względem zarówno liczby zarejestrowanych użytkowników, jak i średniego miesięcznego przychodu"

- mówi Marek Hołówko, CEO i współzałożyciel EduCat w rozmowie z MyCompany.

Spółkę wsparł fundusz AIP Seed w pre-seedowej rundzie. Środki mają być przeznaczone na rozwój firmy w Polsce, a także wyjście poza nasz kraj.

Exit IndaHash do Dubaju

Na koniec exit – IndaHash, działający od 2015 roku start-up tworzący platformę influencer marketingu, został sprzedany arabskiej spółce marketingowej ArabyAds. Istniejąca od 7 lat polska spółka zrealizowała kampanie marketingowe na 115 rynkach dla ponad 600 marek, w tym m.in. dla takich marek jak Adidas, Danone, Coca-Cola, McDonald’s, Samsung czy IKEA. Obecnie IndaHash posiada zespoły w Dubaju, Dżakarcie, Johannesburgu, Kuala Lumpur, Londynie, Singapurze i Warszawie.

Firma ArabyAds z siedzibą w Dubaju została założona w 2013 r. To globalna firma technologiczna, która wspiera marketing e-commerce. Oferuje wiele cyfrowych platform reklamowych, wspierających firmy w realizacji działań marketingowych na różnych punktach styku klienta z marką, począwszy od pozyskiwania klientów, utrzymania ich, po monetyzację. W 2021 r. została wyróżniona tytułem „E-commerce Marketing Platform of the Year” w konkursie, organizowanym przez magazyn Enterpreneur Middle East. Zakup polskiej platformy to element przyjętej przez spółkę strategii globalnego rozwoju, która wynika z otrzymanego przez nią finansowania – wysokości 30 milionów dolarów.

W zeszłym tygodniu fundusze lekko zwolniły tempa, natomiast nie znaczy to, że nie działo się nic. Doszło do trzech pre-seedowych inwestycji w bardzo obiecujące spółki z takich branż jak sporttech, zdrowie i edutech. Do tego działający od 2015 roku marketingowy start-up sprzedał się arabskiej spółce!

Pół miliona złotych na dermatologiczne suplementy

Carein to firma, która rozwija serię suplementów wpływających na zdrowie skóry. Mają mieć zastosowanie w usuwaniu trądziku, przebarwień, czy pękających naczynek. Sprzedawane są w postaci proszków do rozpuszczania w wodzie. Firma w rundzie pre-seedowej start-up wsparł fundusz CofounderZone. W rundzie wzięli udział również aniołowie biznesu min: Bartosz Hojka - prezes Grupy Agora i Mateusz Bodio - założyciel funduszu inwestycyjnego RKKVC. Pozyskane fundusze wykorzystane będą na rozwój produktów, realizację badań skuteczności oraz uruchomienie produkcji i sprzedaży pierwszej linii dermosuplementów.

"Składniki aktywne, które wykorzystaliśmy w naszych dermosuplementach mają naukowo udowodnione działanie, które celuje w określony problem skórny. Ilość składników  ich połączenie jest unikatowe na tle innych produktów dostępnych na rynku. Wszystko po to, żeby zapewnić kompleksowe działanie kuracji i zwiększyć jej skuteczność"

- mówi Jak dr n. med. i n. o zdr.. Maja Czerwińska, autorka składów suplementów Carein.

Sensor do analizy pracy mięśni z pre-seedowym wsparciem aniołów

Pół miliona złotych w rundzie pre-seed otrzymał sporttechowy projekt QLAC. To zakładany na nogę sensor z połączoną aplikacją, który ma pozwolić na analizę pracy, obciążenia, natlenienia czy zmęczenia mięśni w trakcie treningu aerobowego (np. biegu, jazdy na rowerze czy chodu). Twórcy tego projektu chwalą się, że wyniki otrzymywane z użyciem ich rozwiązania do tej pory wymagały dostępu do laboratoriów sportowych, a teraz ich analiza dostępna jest dla każdego.