Przejdź do treści
Aktualności Data publikacji: 06 grudnia 2021

Tydzień z VC: Market One Capital z jednorożcem w portfolio

Zeszły tydzień dla funduszu Market One Capital – nie dość, że jego portfelowy start-up JOKR stał się po kolejnej rundzie finansowania jednorożcem, to zainwestował w kolejną ciekawą spółkę spoza Polski. Doszło także do innych ciekawych inwestycji. Zapraszamy do naszego podsumowania tygodnia!

Market One Capital ma nosa do jednorożców. Już druga spółka z jego portfolio została wyceniona na ponad miliard dolarów. Po niemieckim Tier do tego grona dołączył JOKR. To założony przez Ralfa Wenzla, byłego członka zarządu SoftBank i Delivery Hero oraz twórcę firmy Foodpanda start-up oferujący dostawy zakupów.

JOKR rozwija się bardzo szybko – wystarczy wspomnieć, że status jednorożca osiągnął w 8 miesięcy od rozpoczęcia działalności, a globalne wzrosty sprzedaży wynoszą według jego założyciela 15% z tygodnia na tydzień. W kolejnej rundzie finansowania wzięli udział istniejący inwestorzy. 

"Nie planowaliśmy kolejnej rundy – mieliśmy wystarczająco kapitału po zebraniu środków w lipcu"

- mówił Wenzl w rozmowie z portalem TechCrunch. 

"Od tamtej pory rozszerzyliśmy naszą działalność na kolejne rynki i zaobserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie naszą działalnością. Nasi inwestorzy chcieli wesprzeć nasz fenomenalny rozwój"

- dodawał.

Market One ogłosił także w zeszłym tygodniu inwestycję w inny zagraniczny start-up, holenderski Convious. Ten start-up to platforma usprawniająca na kompleksową obsługę klienta, który szuka rozrywki poza domem – czy w parkach rozrywki, muzeach, czy w ogrodach zoologicznych. Pozwala klientom na zakup biletów, rezerwację hotelu, zamówienie posiłku, a także na zdobycie spersonalizowanych zniżek.

Sektor rozrywki poza domem bardzo ucierpiał w czasie pandemii, a COVID-19 wymusił także szybką cyfryzację. Zakupy biletów online stały się często koniecznością. Poza nimi Convious pozwala także na zarządzanie pracą personelu, m.in. przez tworzenie grafików. Z platformy korzysta już 125 firm z 16 krajów.

Do ogłoszonej właśnie rundy inwestycyjnej przystąpił polski fundusz Market One Capital, po raz drugi w ostatnim czasie inwestując na holenderskim rynku. Inwestorem wiodącym w rundzie był Begin Capital, a poza nim i polskim funduszem wzięły w niej udział także MillionMonkeys, FJ Labs oraz dotychczasowy inwestor, Capital Mills.

"Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do tej rundy, wspierając silny i doświadczony zespół, którego celem jest osiągnięcie pozycji globalnego lidera w segmencie rozwiązań technologicznych dla branży rozrywki out-of-home"

- podkreśla Jacek Łubiński, Dyrektor w Market One Capital.

Dzięki pozyskanemu finansowaniu Convious planuje dalszą ekspansję, w tym otwarcie biur w USA, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz innych krajach. Planuje również rozbudowę zespołów sprzedaży i rozwój produktów. Obecnie Convious zatrudnia 65 osób. W przyszłym roku planuje zwiększyć zatrudnienie do 125 pracowników.

Jak rozpoznać dobrze rokujące przedsięwzięcie? Przeczytaj naszą rozmowę z Marcinem Kurkiem z Market One.

Movens VC wspiera “lekarza na subskrypcję”

Doctor.One to rozpoczynający swoją działalność start-up, który ma pozwolić lekarzom na prowadzenie działalności w modelu subskrypcyjnym. To pierwsza taka usługa na świecie. Ma pozwolić pacjentom na bliski kontakt z wybranym specjalistą, a lekarzowi na dobre poznanie pacjenta.

Podstawą usługi jest codzienny „wirtualny obchód”, podczas którego medycy odpowiadają na wiadomości od swoich pacjentów lub kontaktują się z nimi, by sprawdzić postępy leczenia. Za pośrednictwem aplikacji mogą również rozmawiać na czacie, kontaktować się telefonicznie nie zdradzając prywatnego numeru, zaplanować wizytę stacjonarną, zlecić wykonanie badań czy wystawić receptę. Co więcej, w Doctor.One to lekarz zaprasza pacjenta do usługi – co ma pozwolić mu na wybranie klientów, z którymi chce pracować, i którzy naprawdę potrzebują bliskiego kontaktu.

"W Doctor.One lekarz doskonale zna swojego pacjenta. Nasza usługa pozwala holistycznie podchodzić do osób potrzebujących wsparcia medycznego i budować zaufanie oraz partnerskie relacje między nimi a medykami. Promujemy proaktywność po stronie specjalistów. Idziemy wbrew powszechnemu standardowi opieki zdrowotnej, który albo zmusza pacjentów do długiego czekania na konsultację, albo wizyty u lekarza, który akurat w tym czasie był dostępny. Lekarze w takim systemie skupiają się na konkretnym problemie a pacjent jest dla nich anonimowy"

- mówi Tomasz Rudolf, CEO Doctor.One.

W ramach rundy finansowania pre-seed w Doctor.One zainwestował fundusz Movens Capital, znany z  inwestycji m.in. w Vue Storefront, Packhelp czy StethoMe. Inwestorzy z Movens Capital wyłożyli 2 mln zł.

Czym zajmuje się Movens Capital? Zobacz sylwetkę funduszu.

Obecnie Doctor.One prowadzi rekrutację lekarzy, którzy chcieliby budować swoją prywatną praktykę w modelu subskrypcyjnym. Pacjenci będą mogli zacząć korzystać z jej usług jeszcze w tym roku.

"W ciągu najbliższych kilku lat planujemy podjąć współpracę z ponad 10 tys. lekarzy w 5 krajach. Pierwszym z nich jest Polska"

- mówi Tomasz Rudolf.

3 mln na usprawnienie pracy software house’ów

Primetric to start-up mający porządkować pracę nad projektami IT. Ich aplikacja pozwala na dobranie zespołu do projektu, estymacje, optymalizację wykonania i tworzenie raportów. Pozwala na znaczące skrócenie czasu potrzebnego w projekcie IT. Firma działa rok, i od tego czasu rośnie w tempie ponad 160% MRR (miesięcznego rekurencyjnego przychodu). Ponadto w swoim portfolio ma klientów z aż 12 krajów.

Bardzo szybka była też runda finansowania, którą technologiczna spółka pozyskała. 3 mln złotych od funduszu WP2Capital zostało pozyskane w ciągu jednego miesiąca. Jest to niewątpliwie jedna z najszybszych rund inwestycyjnych na polskiej scenie start-upowej. Pozyskane pieniądze spółka chce przeznaczyć na podwojenie zespołu - zarówno technicznego, jak i marketingowo-sprzedażowego.