Aktualności Data publikacji: 21 lutego 2022

Tydzień z VC: aż 6 ogłoszonych inwestycji, w tym: gaming, agritech i e-commerce

Zeszły tydzień przyniósł informacje o aż sześciu nowych inwestycjach. Wśród nich znalazły się różnorodne polskie start-upy, tworzące rozwiązania: wspierające logistykę w e-commerce i poprawę doświadczeń pozakupowych, jak również hydroponiczną uprawę roślin, obsługę księgową i pomagające seniorom. Finansowanie od polskiego funduszu Smok Ventures otrzymała także fińska spółka gamingowa. Co ciekawe, w dwóch inwestycjach uczestniczył fundusz Kogito Ventures. Sprawdźcie szczegóły!

Fiński game developer z ponad 20 mln zł finansowania na budowę studia deweloperskiego w Polsce

Najbardziej imponującą rundę, ogłoszoną w zeszłym tygodniu, otrzymał fiński game developer Return Entertainment. Start-up otrzymał 5,3 mln euro, a wśród inwestorów znaleźli się przewodzący rundzie fundusz BITKRAFT Ventures oraz polski fundusz gamingowy SMOK Ventures. Pozyskane pieniądze spółka, chce zainwestować w stworzenie dwóch nowych tytułów, ale przede wszystkim w budowę na terenie Polski studia deweloperskiego.

"Polski rynek game dev jest jednym z najbardziej aktywnych na świecie. Jego rozwój to zasługa między innymi utalentowanych deweloperów i projektantów, doświadczonych w pracy nad tytułami AAA, ale też niezależnymi grami mobilnymi. Jesteśmy pewni, że stworzymy w Polsce zespół, który będzie pracować ramię w ramię z zespołem w Helsinkach nad zupełnie nową kategorią gier"

 - podkreśla Antti Sartanen, współzałożyciel Return Entertainment.

Spółka ma ambitny plan rozwoju w Polsce technologii cloud gaming, której esencją jest uruchamianie gier nie z prywatnego urządzenia, a na serwerze producenta działającym w ramach chmury obliczeniowej. W ten sposób gra będzie udostępniania graczowi streamingiem i umożliwi mu odbiór gry w dobrej jakości, bez konieczności posiadania urządzenia o dużej mocy obliczeniowej.

16 mln zł dla platformy Linker Cloud wspierającej e-commerce

Kolejna duża runda – 16 mln zł – trafiła w zeszłym tygodniu do polskiej platformy z „chmurą” w nazwie - Linker Cloud. Umożliwia ona automatyzację procesów kompleksowej obsługi zamówień, jak również ich wysyłki. Rozwiązanie ułatwia ekspansję zagraniczną, gdyż firmy z branży e-commerce, które chcą realizować usługi na kilku rynkach mogą oddać kwestie logistyczne w ręce profesjonalistów, skupiając się na innych aspektach rozwoju biznesu. Obszar geograficzny sieci pokrywa praktycznie całą Europę, co znaczy, że w większości przypadków paczki do konsumenta końcowego dotrą w 24 godziny od momentu złożenia zamówienia.

W Linker Cloud ponownie zainwestowały fundusze Market One Capital oraz Kogito Ventures.

"Zdecydowaliśmy się na zwiększenie inwestycji w Linker Cloud, widząc dynamiczny rozwój zespołu i produktu. Potencjał rynkowy dla usług fulfillmentowych w cross-border e-commerce jest ogromny, a demokratyzacja tego typu produktów i udostępnienie ich dla szerszego grona klientów będzie jednym z trendów wspierających dalsze wzrosty. Darzymy zespół zarządzający dużym zaufaniem i z chęcią będziemy wspierać ich dalszą ekspansję międzynarodową i ambitny rozwój produktu"

 - tłumaczy Jacek Łubiński z Market One Capital.

Do grona inwestorów dołączył również fiński fundusz VC Smart Street Capital oraz polsko – amerykański ffVC.

"Jesteśmy przekonani o silnych fundamentach do dalszego rozwoju rynku e-commerce. Co więcej, sprzedaż transgraniczna (cross-border) i model sprzedaży bezpośrednio do konsumentów (D2C) to odpowiedź na zmiany zachowań konsumenckich, a model biznesowy przyjęty przez Linker Cloud wpisuje się wzorowo w tą transformację. Linker Cloud wnosi bardzo dużą wartość do sektora i wspiera polskie jak i międzynarodowe firmy w ich rozwoju w oparciu o bardzo nowoczesne narzędzie"

- dodaje Maciej Skarul, partner ffVC w Polsce.

Amano.app otrzymało 6 mln zł na poprawę doświadczeń pokazkupowych

Ponad 6 mln zł trafiło do twórców Amano.app - polskiego start-up, który ma pomagać w poprawie doświadczeń pozakupowych (post-purchase experience). Rozwiązanie tworzone jest przez Małgorzatę Sitkowską i Nicolasa Jedraszaka, którzy kilka lat temu stworzyli aplikację Daily, która była prekursorem, jeśli chodzi o polski rynek szybkich dostaw jedzenia. Amano.app z kolei agreguje i monitoruje zakupy internetowe i oferty promocyjne sklepów internetowych w jednym miejscu.

Aktualnie aplikacja Amano, która jest rozwijana przez przedsiębiorców od kilku miesięcy, znajduje się w fazie beta i pojawi się na rynku w najbliższych tygodniach. Pozyskany kapitał w wysokości 1,5 mln euro spółka planuje przeznaczyć na zwiększenie zespołu, rozwój produktu oraz na wyjście poza granice Polski.

W startup zainwestowali Next Road Ventures, czeski KAYA VC, fiński Big Bets VC, Kickstart Mobile Sebastiana Szczygieł (były CMO giełdowego Huuuge games), polski Kogito Ventures oraz aniołowie biznesu, m.in. Marcin Żukowski (współzałożyciel Snowflake), Wojtek Sadowski i Maciej Zając, założyciele Packhelp.

Ponad 2 mln zł na ekologiczne uprawy roślin

Otrzymanie finansowania ogłosiła też spółka Hydropolis, która rozwija technologię umożliwiającą hydroponiczną uprawę roślin. Jak wskazują twórcy start-upu, korzystanie z najnowszych zdobyczy technologicznych przy procesie uprawy pozwala na zmniejszenie zużycia wody o aż 92 - 95% i o 50% szybszy wzrost roślin. To wszystko bez udziału pestycydów i herbicydów – czysta ekologia!  

Hydropolis pozyskał 2,1 mln zł od funduszu LT Capital, a łącznie w ciągu ostatnich 14 miesięcy spółka otrzymała na dalszy rozwój przeszło 3 mln zł finansowania.

1,5 mln zł na aplikację dla seniorów i ich rodzin

Kolejną inwestycję ogłosił także fundusz Pracuj Ventures, który zainwestował 1,5 mln zł w ósmą już spółkę. Wsparcie trafiło do SeniorApp, innowacyjnej aplikacji mobilnej oraz platformy webowej,która stworzona jest dla osób potrzebujących wsparcia w codziennej opiece, w szczególności seniorów oraz ich rodzin.

SeniorApp jest rozwiązaniem stworzonym głównie z myślą o seniorach oraz ich bliskich. Twórcy adresują je do wszystkich osób potrzebujących i szukających pomocy w sprawach życia codziennego, a także do tych, którzy takiej pomocy chcą udzielić. Spółka działa w formule klasycznego marketplace’u – w bezpieczny sposób łączy ze sobą lokalną społeczność – ludzi poszukujących wsparcia z oferującymi je osobami.

SeniorApp działa na rynku niecały rok, ale umożliwia skorzystanie ze swoich funkcjonalności użytkownikom w 25 największych polskich miastach. Celem spółki jest zwiększenie liczby odbiorców SeniorApp oraz zasięgu platformy tak, by docelowo objąć terytorium całego kraju.

1,5 mln wsparcia dla kompleksowych usług księgowych i kadrowych z technologią w tle

1,5 mln zł od funduszu Cofounder Zone oraz 4 aniołów biznesu otrzymał także start-up Altera. Ich rozwiązanie dostarcza usługi księgowe i kadrowe dla MŚP, które udostępnione są w ramach kompleksowego ekosystemu, dostarczającego także faktoring, windykację, wirtualną asystentkę czy usługi Google Workspace. To wszystko w formie online.

"Jak widać, wiemy, że nasi klienci potrzebują wielu usług, a my dzięki naszej pozycji negocjujemy dla naszych klientów lepsze stawki. Można powiedzieć, że jesteśmy czymś w rodzaju One Stop Shop dla MŚP, ponieważ jesteśmy otwarci na kolejne partnerstwa i kilka już jest w drodze"

– powiedział dla marketingibiznes.pl CEO start-upu Altera, Arkadiusz Lewandowski.

 "Technologia jest jednym z filarów funkcjonowania Altery. Od pierwszego dnia jesteśmy w 100% remote i 100% paperless. Od początku naszym założeniem jest to, że księgowi powinni zajmować się tym, czym powinni zajmować się ludzie – myśleniem. Całą resztę sukcesywnie automatyzujemy i ułatwiamy życie naszym klientom"

– dodał.