Projektanci Innowacji PFR – podsumowanie trzeciej, wyjątkowej edycji programu!
Kolejna, trzecia już edycja Projektantów Innowacji PFR dobiegła końca. Jego uczestnicy zdobywają ważne umiejętności biznesowe – od kreatywnego poszukiwania pomysłu na własną firmę, przez zrozumienie dla użytkownika produktu, po prototypowanie. Dziękując za Wasz aktywny udział w warsztatach, chcemy pokazać Wam, jak od kuchni wyglądała trzecia edycja programu.
Projektanci Innowacji PFR to cykl warsztatów design thinking. Co w nich unikalnego? Bazują one na metodzie CSI Lab, która jest stosowana w Google przy tworzeniu innowacyjnych produktów. Rozwijają więc one kreatywność, ale też dają szansę na poznanie ludzi o różnorodnych kompetencjach (biznesowych, technicznych, naukowych i humanistycznych). Pozwala to na nabranie szerokiej perspektywy, a niejednokrotnie prowadzi też do nawiązania dłuższej współpracy między uczestnikami.
"Uruchamiając program, chcieliśmy zaoferować uczestnikom metodę Google (Design Thinking) na tworzenie innowacyjnych produktów i usług, wierząc, że pozwoli im to zdobyć narzędzia, które pomogą im z sukcesem znaleźć pomysł na biznes lub projekt społeczny, zrozumieć potrzeby odbiorców tego pomysłu, zweryfikować jego potencjał rynkowy i wprowadzić go w życie. Celem programu było wspieranie powstawania kolejnych polskich firm i przełomowych rozwiązań"
– tłumaczy Łukasz Pietrzak z Google Polska.
Projektanci Innowacji PFR w liczbach
Przejdźmy do konkretów, czyli krótkiego, statystycznego podsumowania trzeciej edycji Projektantów Innowacji PFR. W jej ramach odbyło się 71 warsztatów podstawowych oraz 25 warsztatów zaawansowanych z prototypowania i 23 (również zaawansowane) dotyczące empatii. W sumie zgromadziły one 2073 uczestników, których szkoliło 22 trenerów. Całkowita liczba zgłoszeń do projektu wyniosła, zaś aż 5499.
Co szczególnie zapamiętamy z tej odsłony Projektantów Innowacji PFR? Z uwagi na sytuację pandemiczną musiała ona odbyć się w całości online. Miało to oczywiście swoje plusy i minusy – z jednej strony uczestnikom łatwiej jest nawiązać nić porozumienia podczas spotkań stacjonarnych. Z drugiej zaś strony forma online powoduje dużo łatwiejszą dostępność warsztatów dla osób całej Polski, a nawet… z drugiego krańca świata – bo i takie przypadki się zdarzały!
"W czasie pandemii koronawirusa udało nam się w 2 tygodnie przenieść intensywne, 8-godzinne warsztaty stacjonarne, do przestrzeni online. Warsztaty zachowały swój interaktywny charakter i utrzymały zadowolenie uczestników (ocena: 4.65/5.0)"
– wskazał Łukasz Pietrzak z Google Polska.
"Od listopada 2018 roku dzięki programowi ponad 8 000 osób mogło wziąć udział w interaktywnych warsztatach i dowiedzieć się jak tworzyć innowacyjne rozwiązania oraz rozwinąć zdolność kreatywnego myślenia, rozwiązywania złożonych problemów i współpracy z innymi"
– dodał.
Co ważne, trzecia edycja Projektantów Innowacji PFR jest pierwszą, w której odbyły się warsztaty zaawansowane z empatii i prototypowania. Dlaczego?
"Wychodziliśmy na naprzeciw nie tylko sytuacjom rynkowym, ale również potrzebom naszych uczestników. W trakcie programu pytaliśmy ich, jak jeszcze bardziej moglibyśmy pomóc im zrealizować pomysły, które w nich drzemią. W efekcie poszerzyliśmy ofertę o warsztaty zaawansowane pogłębiające wybrane fazy metody Design Thinking. Dzięki temu stworzyliśmy pakiet warsztatów, które tworzą kompletny proces i pozwalają przygotować się do realizacji pomysłów biznesowych bądź społecznych"
– powiedział Łukasz Pietrzak
Przeszło połowa, bo 58% uczestników trzeciej edycji warsztatów to kobiety. 90% osób deklaruje zamiar dalszej pracy nad pomysłem wypracowanym podczas szkolenia. 91% biorących udział w zakończonej właśnie edycji programu, deklaruje, że dzięki warsztatowi są lepiej przygotowani do realizacji własnego pomysłu.
Za wszystkich uczestników trzymamy kciuki i mamy nadzieję informować na startup.pfr.pl o ich dalszych sukcesach biznesowych!