Przejdź do treści
Aktualności Data publikacji: 23 lutego 2021

Pokaż swoje produkty na największej wystawie świata – PARP wspiera podróż na EXPO 2020

Nieważne, czy prowadzisz jednoosobową działalność, czy średnią firmę. Masz okazję, by zaprezentować swój biznes na Expo 2020 w Dubaju! W piątek 26 lutego rusza kolejna runda programu dofinansowania „Go To Brand” – PARP dofinansuje udział w globalnej wystawie nawet w wysokości do 455 650 zł

 

Zeszłoroczne EXPO w Dubaju nie odbyło się z powodu pandemii. Największa na świecie wystawa gospodarcza została przesunięta – ma odbywać się od 1 października 2021 r. do 31 marca 2022 r. Zmiana terminu wydarzenia ma jednak swoje plusy - pozwoli nowym firmom ubiegać się o dofinansowanie udziału w wystawie.

Program „Go to Brand” jest jednym z najważniejszych elementów szerokiego programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Expo 2020 w Dubaju. Jego celem jest zaoferowanie mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom szansy na promocję swoich marek na tegorocznej Wystawie Światowej. MŚP zyskują też możliwość uczestnictwa w Forum Gospodarczym Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie, które będzie częścią obchodów Dnia Polski podczas Expo i wsparcie w wejściu na bliskowschodnie rynki.

Projekt polskiego pawilonu na Expo 2020. fot. materiały prasowe

"Zjednoczone Emiraty Arabskie i inne kraje Zatoki Perskiej to region o dużym potencjale wzrostu, ciągle niewykorzystanym przez naszych przedsiębiorców. Stąd idea rozszerzenia wsparcia promocji polskich marek w sprawdzonej i popularnej formule konkursu „Go to Brand"

– stwierdził Marcin Czyża, wiceprezes PARP, Ambasador Expo.

Wsparcie do 85% wartości projektu

O wsparcie mogą ubiegać się firmy ze wszystkich sektorów. Ważne jest czy firma jest zarejestrowana, działa (i ew. tworzy swoje produkty) na terenie Polski oraz czy prowadzi już działania eksportowe. PARP sfinansuje do 85% wartości całego projektu, a 15% pochodzić ma z własnych środków przedsiębiorców. Rekrutacja do programu trwać będzie do 29 marca 2021 r.

Więcej informacji znajdziesz na stronie PARP. Poza programem „Go to Brand” polski udział w EXPO 2020 ma wspierać szereg innych inicjatyw, do których rekrutacja ma ruszyć już od marca – więcej informacji znajduje się na stronie expo.gov.pl.

Expo po raz pierwszy odwiedzi Dubaj!

Prestiż wystaw światowych EXPO porównywalny jest często z Igrzyskami Olimpijskimi. EXPO 2020 w Dubaju będzie pierwszą Wystawą Światową organizowaną w kraju arabskim. W półrocznym wydarzeniu udział weźmie ponad 200 państw i organizacji, a odwiedzić wystawę ma 18 milionów gości. Przewodnimi tematami ekspozycji mają być zrównoważony rozwój i mobilność. Polski pawilon ma opowiadać o nich w trzech wątkach tematycznych: technologia, współpraca międzynarodowa i natura. Hasło Polskiego Pawilonu brzmi: „Poland. Creativity inspired by nature”.

Jakie są najkorzystniejsze kierunki ekspansji zagranicznej? Nie do końca takie, jak może się wydawać. Zobacz nasz tekst!