Podcast Pionierów: Różne zastosowania metody Design Thinking. Jak stworzyć innowację?
Czego dowiesz się z podcastu?
- Czym jest metodologia design thinking
- Jak użyć jej do tworzenia innowacji?
- Czy desing thinking można użyć w małym, start-upowym zespole?
- Czy innowacyjności można się nauczyć?
Design thinking to postawa gotowości do pytania swojego klienta i uzyskiwania od niego informacji zwrotnej
- mówi Paweł Huras.
- Idealną sytuacją dla tworzenia metody design thinking jest ta, kiedy siadamy nad pustą kartką i próbujemy stworzyć coś od zera. W prostym, krótkim sprincie możemy stworzyć koncepcję, którą możemy potem sprawdzić jako rozwiązanie rynkowe. Ale design thinking jest elastyczny - może go użyć naukowiec, który ma jakiś pomysł, albo grupa znajomych programistów, którzy widzą jakąś potrzebę i chcą stworzyć rozwiązanie, ale jeszcze nie wiedzą, jak ma ona wyglądać na końcu. Może go zastosować także firma, która pracuje nad wprowadzeniem nad gotowego już rozwiazania na rynek - wyjaśnia.
Design thinking jest prostym przepisem, który pozwoli stworzyć projekt w pięciu czy sześciu prostych krokach - jakie one są, i co jest najważniejsze w procesie projektowania? Na które etapy należy zwrócić przede wszystkim uwagę i czym przypomina działanie pilota samolotu? Jak pomoże się projektantom oderwać od własnej perspektywy? Jak zmniejszyć za jego pomocą straty czasu i tempo wejścia z produktem na rynek? No i czy innowacji można się nauczyć? Dowiesz się tego z pierwszego odcinka podcastu.
- Sukces jest wypadkową kilku czynników. To nie jest tak, że ktoś się rodzi geniuszem. Patrząc na biografie ludzi sukcesu widzimy przede wszystkim ciężką pracę, ale także to, że te osoby eksperymentowały i się nie poddawały - wyjaśnia w rozmowie Huras. - Drugą rzeczą są okoliczności, nie chcę powiedzieć szczęście, bo te sytuacje da się wypracować. Innowacji i myślenia kreatywnego można się nauczyć, bo wszyscy jesteśmy kreatywni - podsumowuje.