Podcast Pionierów: Czy aplikacja może pomóc naszemu zdrowiu psychicznemu?
Czego dowiesz się z podcastu?
- Czy technologia może być naszym sprzymierzeńcem w trudnej sytuacji psychicznej?
- Jak duży wpływ na funkcjonowanie firmy ma dobrostan psychiczny pracowników?
- Jakie są główne problemy psychologiczne napotykane w miejscu pracy?
- Jak dbać o swój dobrostan psychiczny jako founder start-upu?
- Czy podejście do zdrowia psychicznego pracowników zmieniło się w czasie pandemii i kryzysu związanego z wojną w Ukrainie?
- Jak działa HearMe i jak wygląda jej tworzenie i rozwój?
W tym odcinku rozmawiamy z Kasią Gryzło, CEO HearMe i jego angielskiej wersji – Emplomind i absolwentką Szkoły Pionierów PFR. To start-up który pomaga pracownikom poprawić w bezpieczny sposób swoje zdrowie psychiczne. Jak powstało i jak działa HearMe, jak stres wpływa na pracownika, jak pandemia zmieniła podejście pracodawców do wsparcia psychologicznego pracowników?
Myślę, że podejście do stanu psychicznego zmieniało się w czasie pandemii drastycznie. Kiedy zaczynaliśmy w 2020 roku, nie mogliśmy nawet używać słów „zdrowie psychiczne” w czasie rozmów sprzedażowych, bo to odstraszało pracodawców. Mówiliśmy „samopoczucie”, „wellbeing”, ale mówienie o zdrowiu psychicznym sprawiało, że nasi partnerzy się wzdragali. Ten skok świadomości po pierwszym roku to postęp, który bez niej nie nastąpiłby w ciągu 10 lat. Dużo chętniej rozmawiamy o zdrowiu w domu, miejscu pracy czy szkole
– mówi Kasia Gryzło.
W czasie rozmowy mówimy nie tylko o samym rozwiązaniu, ale też staramy się podpowiedzieć, jak z perspektywy foundera wspierać zarówno siebie, jak i pracowników.
Ważne jest, żeby pracodawcy byli transparentni. Kiedy pracownicy mogą coś podejrzewać, a nie dostają jasnych informacji, tworzą w głowach czarne scenariusze. Ja na początku wojny w Ukrainie wysyłałam podsumwanie, zaczynające się od tego, że obecna sytuacja nam nie zagraża, klienci nie wypowiadają nam umów i pracownicy mogą być spokojni o swoją przyszłość w firmie, podsumowując też sposoby w jaki możemy ich wesprzeć
– mówi CEO HearMe.
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy!