Lubisz rozmawiać z Google lub Alexą? Konferencja Voice Fest jest dla Ciebie
16 stycznia będzie miała miejsce pierwsza w Polsce – i jedna z niewielu w Europie – konferencja rynku asystentów głosowych. Swoje miejsce znajdą na niej także użytkownicy, projektanci i miłośnicy chatbotów.
Data konferencji nie jest przypadkowa – to drugie urodziny polskiej wersji asystenta Google, obecnego w 90 procent używanych przez Polaków telefonów.
"Kolejnym wielkim skokiem i czymś nowym w kategorii content marketingu, aplikacji oraz wyszukiwania będą technologie głosowe i chatboty"
- mówią organizatorzy konferencji.
W związku z sytuacją pandemiczną konferencja odbędzie się online. Organizatorzy szykują dwie ścieżki – dla profesjonalistów z branży i dla poszukujących inspiracji – marketerów, przedsiębiorców czy po prostu zainteresowanych rozwiązaniami głosowymi i chatbotami. Wśród gości będą m.in. Jowita Michalska - ambasadorka Singularity University w Polsce, Mateusz Czech - designer chatbotów dla Sentione, czy Paweł Lipiński - prezes Talkie.ai start-upu, który pozwala tworzyć własnych asystentów głosowych np. call center. W spółkę zainwestowały w tym roku 3 mln złotych fundusze Movens VC i LT Capital.
Rynek asystentów głosowych w Polsce będzie rósł
Artur Banach, Movens VC
"Rynek asystentów głosowych w Polsce jest na relatywnie wczesnym etapie. Większość potencjalnych klientów dopiero testuje wykorzystanie voice botów lub korzysta z nich relatywnie krótko, ale potencjalny rynek jest olbrzymi"
– mówi Artur Banach, współtwórca i partner w Movens VC.
Według analiz, globalna wartość rynku rozwiązań klasy AI dla wsparcia call center wynosi ok. 1,4 mld dol. i oczekuje się, że do 2024 r. wartość ta się podwoi.
"Obecnie aż 39 proc. konsumentów zdecydowanie preferuje wsparcie telefoniczne lub inny kanał głosowy, a z uwagi na fakt, że dzięki dynamicznemu rozwojowi technologii głosowych kanał ten zyskuje na znaczeniu - m.in. na skutek powstania rynku smart speakerów"
- tłumaczy Artur Banach.
Jak dodaje, kluczowy problem klientów biznesowych szukających rozwiązań dla siebie, to potrzeba wyspecjalizowanego zespołu wdrożeniowego i programistycznego, ale technologie takie jak talkie.ai rozwiązują ten problem.
"Talkie.ai umożliwia szybkie, samodzielne budowanie wirtualnych konsultantów przez działy obsługi klienta, tworzenie dla nich scenariuszy i dynamiczne trenowanie ich do właściwego rozumienia tego, co przekazują rozmówcy. Podejście low-code pozwala na konstruowanie takich rozwiązań osobom nieposiadającym technicznego doświadczenia"
– podsumował Artur Banach.
Udział w Voice Fest jest bezpłatny, bilet można zarezerwować na stronie https://voicefest.pl/. Tam można zobaczyć wstępny program konferencji, który organizatorzy planują jeszcze w najbliższych dniach poszerzyć.