"Jesteśmy pewni, że w bardzo krótkim czasie będziemy współpracować z naprawdę dużymi partnerami" rozmowa ze Znika
Od Gali Finałowej i wyłonienia zwycięzców 4. edycji Szkoły Pionierów PFR minął okrągły miesiąc - z tej okazji chcemy przybliżyć Wam to, czym zajmują się laureaci programu. Na pierwszy ogień idą oczywiście zwycięzcy, czyli start-up Znika, który przebojem wszedł na rynek opakowań ekologicznych. Zapraszamy do obejrzenia naszego wywiadu!
Głównym celem Znika jest popularyzacja zastępowania plastikowych opakowań ekologicznymi. Propozycją start-upu są opakowania i etykiety z roślin, które z uwagi na swoją kompostowalność i biodegradowalność, znikną niebawem po ich wykorzystaniu. Co istotne, proekologiczne właściwości opakowań wcale nie wykluczają ich użyteczności – są one równie bezpieczne i wytrzymałe, jak te plastikowe. Jak to możliwe?
Wpływać na to mają tworzywa, z których są wykonane - elastyczne koperty stworzono ze skrobi kukurydzianej, etykiety z trawy, a taśmy klejące zawierają klej kauczukowy.
Znika jednak nie ogranicza się do produkcji opakowań roślinnych – przeprowadzają również research rynku w poszukiwaniu innych wartościowych rozwiązań na w segmencie opakowaniowym i umieszczają je w swoim marketplace. Ponadto, rozwiązanie to umożliwia konsolidację zamówień, dając szansę na udział w rynku mniejszym graczom.
Przedstawiając swoje rozwiązanie podczas Gali Finałowej Szkoły Pionierów PFR, Michał Kruczyński – CSMO Znika wskazał, że na konieczność odchodzenia od plastiku wpływają nie tylko względy czysto ekologiczne. Istotnym bodźcem jest także duży (30-70%) wzrost cen plastiku, jak również legislacja antyplastikowa i rosnąca świadomość społeczna. Wskazał również, że głównym rynkiem dla Znika jest rynek wysyłek – Polacy dokonują coraz więcej transakcji w sieci – w przyszłym roku liczba przesyłanych w naszym kraju paczek może sięgnąć 850 mln!
Zwycięstwo w Szkole Pionierów PFR nie jest jedynym wyróżnieniem, które otrzymało Znika w mijających miesiącach:
- ZNIKA znalazło się w półfinałowej 20 Huawei Startup Challenge;
- wygrało także Konkurs dla Zaangażowanych podczas Kongresu Dobrych Praktyk ESG/CSR/SDG;
- w grudniu 2021 r. Vestbee uznało Znika za start-up miesiąca w branży Agritech & Foodtech;
- spółka została nominowana także do programu "MADE IN POLAND 2022" organizowanego przez Polska Agencja Przedsiębiorczości, Forum Przedsiębiorczości i Wyborcza.pl.
Zapraszamy do obejrzenia naszego wywiadu z twórcami Znika – Mateuszem Gołębiewskim – CEO, Michałem Kruszyńskim – CSMO i Adamem Kopczyńskim – CTO start-upu, którego udzielili bezpośrednio po Gali Finałowej Szkoły Pionierów PFR.