Jak start-up może współpracować z korporacją? Nowy, bezpłatny program od Huge Thing
Tylko do poniedziałku potrwa rekrutacja do bezpłatnego programu Collabor8 przeznaczonego dla dojrzałych start-upów, tworzonego przez akcelerator Huge Thing. Dowiedza się z niego jak współpracować z korporacją i przygotować się do dalszych rund finansowania.
Collabor8 to intensywny 2-miesięczny program szkoleniowy stworzony dla startupów z CEE mających globalne aspiracje, a także pierwsze rundy finansowania za sobą. Stworzony został przez akcelerator Huge Thing, który realizuje program we współpracy z partnerami: Google for Startups, PZU, Saint Gobain Glass, Let’s Fintech with PKO Bank Polski i SpeedUp Venture Capital Group. Collabor8 wystartuje na przełomie maja i czerwca, a rekrutacja potrwa do 23 kwietnia.
"W okresie 1,5 miesiąca start-upy przejdą 14 godzin warsztatowych, 4 godziny sesji Q&A, oraz dwie indywidualne godziny mentoringowe. To 20 godzin aktywności, podczas których start-upy zdobędą wiedzę niezbędną do zwiększenia swojej gotowość inwestycyjnej oraz gotowości do współpracy z korporacjami. Oczywiście poza częścią merytoryczną, szykujemy dla startupów networking i inne aktywności"
– mówi Kaja Kulas, manager programu.
Program celuje w dość zaniedbany pod względem edukacji segment rynku start-upów – firmy które zdobyły już pierwsze finansowanie, ale poszukują kolejnych klientów. - Czujemy, że programy dostępne na rynku są zbyt ogólne i nie zawsze dowożą oczekiwanych efektów - dodaje Kulas. Collabor8 ma na celu przede wszystkim rozwiązać problem z którym zmagają się młode firmy działające w sektorze B2B – jak dotrzeć do korporacji i jak odpowiednio się z nią komunikować, zrozumieć procesy zachodzące w dużej firmie i wzajemne potrzeby, a także to, że związek z dużą firmą jest długotrwały.
Kto może zgłosić się do programu?
"Poszukujemy startupów z Europy, a zwłaszcza z Europy Środkowo – Wschodniej Ważne, aby startup miał zweryfikowane MVP i był po pierwszej rundzie inwestycyjnej. Interesują nas spółki, które tworzą rozwiązania dla branż, takich jak: Healthtech, Fintech, Insurtech, Cleantech, Logistyka, Energetyka i Produkcja. Głównie technologie bazujące na Artificial Intelligence & Big Data"
– mówi zarządzająca projektem.
Jaką wiedzę przyniesie Collabor8 start-upom?
Przede wszystkim z wiedzą, która pozwoli im zwiększyć skuteczność zdobywania klienta korporacyjnego i świadomie podejść do tego procesu. Collabor8 pomoże uczestnikom zrozumieć specyfikę działania dużych graczy z rynku. Przedstawi ich perspektywę i zapozna z procesami zachodzącymi wewnątrz korporacji w obszarze innowacji. Dostarczy narzędzia, które pomogą ocenić gotowość korporacyjną startupu i opracować plan działań zwiększających ten poziom. Cennym aspektem programu jest również przestrzeń na wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami.
"Dla wielu startupów praca z dużymi organizacjami może okazać się bardzo trudna. Zestawienie dynamicznie działającej małej organizacji, w której decyzje podejmowane są szybko i w bardzo wąskim gronie, z dużą, złożoną, wielopoziomową organizacją, gdzie często proces decyzyjny przechodzi przez wiele etapów, może być dużym wyzwaniem, jeśli nie będzie wzajemnego zrozumienia i budowania świadomych oczekiwań. Dlatego tak ważne jest dostarczanie wiedzy o sobie w obu kierunkach, zarówno startupom o pracy z korporacjami, jak i osobom pracującym w korporacjach o świecie i dynamice startupów"
- mówi Michał Kramarz, Dyrektor Google for Startups w regionie Europy Środkowej.
Kolejnym celem jest zwiększenie gotowości inwestycyjnej startupów. Dzięki wysokiej jakości mentorshipowi Partnerów i Menedżerów Inwestycyjnych SpeedUp Venture Capital Group, startupy poznają narzędzia i techniki, które pomogą im w pozyskaniu kolejnej rundy finansowania czy skutecznym przeprowadzeniu procesu fundraisingu. Podczas przeprowadzonych sesji, uczestnicy dowiedzą się o tym, jak zaplanować, przygotować i realizować proces fundraisingu. Jakie są różnice w procesie inwestycyjnym - zarówno po stronie funduszu, jak i founderów - pomiędzy seed a series A, oraz jak dobrze przygotować materiały na potrzeby procesu inwestycyjnego.
Poznanie perspektywy funduszu nada startupom cenny kierunek przy planowaniu dalszego pozyskiwania kapitału od inwestorów.
"Founderzy spółek na bardzo wczesnym etapie rozwoju, często zaledwie miesiące od rozpoczęcia pierwszych działań, szukają wsparcia merytorycznego w zakresie fundraisingu czy myślenia strategicznego o rozwoju swojego biznesu. Wiele z nich to wysokiej klasy specjaliści i specjalistki z różnych dziedzin lecz niekoniecznie z dużym doświadczeniem menedżerskim czy finansowym. Udział w programie to dla nich okazja, aby odebrać pigułkę wiedzy i doświadczeń z rynku, ale też zebrać feedback od potencjalnych inwestorów czy klientów"
- wyjaśnia Robert Grygorowicz, Investment Manager w SpeedUp Venture Capital Group.
Więcej informacji o programie i formularz aplikacyjny znajdziesz na stronie Huge Thing.