Przejdź do treści
Aktualności Data publikacji: 19 maja 2022

Jak opowiadać o produkcie, by pozyskać klientów i inwestorów? Posłuchaj rozmowy z Pawłem Tkaczykiem!

Zbudowanie zaangażowanego i kompetentnego zespołu oraz stworzenie innowacyjnego rozwiązania, to tylko część drogi do sukcesu, którą przebyć musi start-up. Ważne jest również to, jak i komu opowiesz o swoim produkcie. Jak dotrzeć do potencjalnych klientów oraz inwestorów? O tym w kolejnym odcinku Podcastu Pionierów opowiedział Paweł Tkaczyk – autor bestsellerowych książek, strateg marki i jeden z najbardziej znanych storytellerów w Polsce!

Gość czwartego odcinka Podcastu Pionierów, Paweł Tkaczyk, jest niekwestionowanym autorytetem w zakresie komunikacji marketingowej. Od dwudziestu lat pomaga małym i dużym firmom w zdobywaniu rynków, a z jego wiedzy korzystały największe marki, w tym m.in. Orange, SONY czy Brand24. Jest autorem książek "Zakamarki marki", "Grywalizacja" i "Narratologia" - każda z nich stała się bestsellerem. Jego agencja reklamowa Midea, pomaga firmom przejść przez proces tworzenia ciekawych kreacji od pomysłu po strategię komunikacyjną. 

O co my zapytaliśmy Pawła Tkaczyka i czego dowiesz się z czwartego odcinka Podcastu Pionierów?

  • Od czego zacząć budowanie narracji wokół nowego produktu?
  • Jak sprawić, by Twój start-up stał się rozpoznawalny?
  • O jakich zasadach warto pamiętać podczas prezentacji przed inwestorem?
  • Czy zawsze to CEO powinien opowiadać o produkcie?

Czy warto opisując swój produkt odnosić się do znanych już klientom rozwiązań, wskazując, że tworzymy np. „polską wersję Revoluta”? Zdaniem Pawła Tkaczyka, może to pomóc zrozumieć szerszemu gronu odbiorców, na czym polega istota działania Twojego rozwiązania. Kluczową kwestią, wokół której powinniśmy rozpocząć budowanie narracji wokół produktu jest to, na jaki problem on odpowiada.

Jak wskazał Paweł Tkaczyk, częstym problemem founderów jest to, że zbyt rzadko prezentują swój produkt. W ten sposób ciężko pozbyć się tremy i zbudować pewność siebie, która jest niezbędna w kontakcie z inwestorem – niezależnie od tego, jak dobry jest produkt, jeśli sam pokazujesz oznaki zwątpienia, nie przekonasz innych do zainwestowania pieniędzy w Twój start-up. Sposobem na wyjście z takiej sytuacji jest również oddanie sceny innej osobie z teamu. 

"Inwestorzy nie płacą za to, kto opowiada prezentację"

– powiedział Paweł Tkaczyk.

Nie jest dobrym pomysłem również wprowadzanie inwestorów w meandry skomplikowanego technologicznie rozwiązania mając kilka minut na przedstawienie go. Są sytuacje, w których oglądają oni kilka czy kilkanaście pitchów w ciągu jednego dnia, dlatego najistotniejsze jest przykucie uwagi do tego, co mówimy. Zwrócić na siebie uwagę możesz zaś już całkiem niemerytorycznie – jak? Posłuchaj w naszej rozmowie.  

Posłuchaj całej rozmowy i dowiedz się więcej o tym, jak opowiadać o produkcie. Nasz podcast znajdziesz: