Fundusz Sektor 3.0 - rekrutacja trwa do 17 listopada!
Jeszcze tylko do 17 listopada potrwa rekrutacja do Funduszu Sektor 3.0, który ma na celu transformację cyfrową organizacji społecznych oraz stworzenie nowych aplikacji i innych produktów cyfrowych, wpisujących się w ideę #TechForGood.
Misją Funduszu Sektora 3.0 jest wspieranie rozwiązywania problemów społecznych przy pomocy nowych technologii. Uczestnicy programu otrzymają wsparcie w zakresie finansowania, wiedzy i doświadczenia. Jeśli dostrzegacie więc pomysł na rozwiązanie jakiegoś problemu społecznego - macie jeszcze kilka dni na dokonanie zgłoszenia.
Jak wygląda organizacja przedsięwzięcia? Pierwszy etap to Inkubacja Funduszu, czyli intensywne warsztaty i indywidualne konsultacje z ekspertami, które odbywać się będą w okresie od 5 grudnia 2020 r. do 27 lutego 2021 r. Mają one za zadanie dopracowanie pomysłu na rozwiązanie cyfrowe oraz stworzenie całościowej koncepcji realizacji i wdrożenia produktu na rynek. Spotkania poprowadzone będą przez ekspertów, którzy poruszą takie kwestie jak: prototypowanie, sprzedaż, czy tworzenie modelu biznesowego.
Kolejny etap Funduszu to już wsparcie finansowe, które będzie udzielane w dwóch rundach finansowania. Pierwsza runda to środki przeznaczone na stworzenie prototypu narzędzia. Zostaną one przyznane już w marcu. O udzieleniu wsparcia finansowego zadecyduje komisja złożona z ekspertów z Orange, Netguru, Deloitte Digital, Koalicji na Rzecz Polskich Innowacji oraz Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.
Druga runda finansowania to środki przeznaczone na pomoc we wdrożeniu rozwiązania na rynek. W tym przypadku podczas oceny pomysłów, jak wskazują organizatorzy, będą szczególnie zwracać uwagę na to, jak dużą zmianę będzie miało szansę wprowadzić narzędzie i jak liczną grupę osób obejmie jego działanie. W puli środków finansowych znajduje się 100 000 PLN.
Program skierowany jest do 2-5 osobowych zespołów, składających się z przedstawicieli organizacji społecznych, firm oraz specjalistów z branży technologicznej. Zespoły powinny mieć pomysły na nowe rozwiązania odpowiadające na potrzeby społeczne. Organizatorzy podkreślają, że liderem każdego zespołu powinna być organizacja społeczna związana z podejmowanym tematem.
"Organizacje nie muszą umieć kodować, ale muszą dobrze czuć się w roli odpowiedzialnych za proces powstawania i rozwijania cyfrowych kanałów wpływu społecznego. Dlatego uczymy je, jak dobrze definiować problemy, jak badać bolączki użytkowników, jak projektować i prototypować rozwiązania, jak testować je w realnym świecie, czy jak zdobywać użytkowników."
– powiedział Jacek Siadkowski, Lider Inkubacji Funduszu – odpowiadający za merytorykę przedsięwzięcia.
Aby zgłosić się do programu, wyślijcie zgłoszenie poprzez formularz na stronie.