Dwa tygodnie z VC: wyjątkowo luźny maj
Początek maja to przedłużona majówka w funduszach. W ciągu dwóch tygodni doszło jedynie do dwóch inwestycji. Zobaczcie jak wyglądał początek maja w polskim ekosystemie VC.
Polskie fundusze VC miały, przynajmniej jeśli chodzi o inwestycje, długą majówkę. W pierwszym tygodniu maja nie ogłosiły przekazania funduszy choćby jednemu start-upowi. Drugi tydzień maja wyglądał pod tym względem już lepiej – ogłoszone zostały dwie rundy finansowania.
Tabletka zamiast gastroskopii z kolejnymi 2 mln złotych
BioCam zmienia wprowadzanie do przewodu pokarmowego sondy w połknięcie pigułki – która zawiera czujniki i kamery odczytujące obraz z wnętrza ciała. Start-up ma w ten sposób zrewolucjonizować skomplikowany zabieg, jakim jest gastroskopia.
Start-up został już w trzeciej rundzie inwestycyjnej został wsparty przez Level2 Ventures. Fundusz przekaże twórcom polskiej kapsułki endoskopowej 2 mln zł. W BioCam zainwestowano już 10,5 mln złotych. W startup zainwestował m.in. anioł biznesu - Dawid Urban, współtwórca grupy Chic oraz Less czy fundusz LT Capital.
Polski medtech obecnie przeprowadza próby kliniczne swojej technologii w jednej z wrocławskich klinik. Do końca roku chce zbadać ponad 200 pacjentów, a środki z inwestycji mają być przeznaczone na przystosowywanie platformy sprzętowej do badań całkowicie zdalnych, również w warunkach domowych oraz integracji kapsułki endoskopowej z aplikacją mobilną, platformą telemedyczną i algorytmami AI.
Równolegle BioCam myśli o udostępnieniu rozwiązania dla sektora weterynaryjnego, który dzięki mniejszym wymaganiom regulacyjnym umożliwia szybszą komercjalizację. Istniejący system pozwala bowiem już teraz na precyzyjne badanie układu pokarmowego u psów powyżej 7 kg. Spółka wspólnie z ekspertami weterynarii planuje uruchomienie badań klinicznych na psach w drugiej połowie 2023 roku.
Aplikacja do kupowania z telewizorem ze wsparciem SPINAKER Alfa
Insbuy to aplikacja, która pozwoli użytkownikowi w prosty sposób dokonać zakupu przedmiotów prezentowanych w oglądanym w danej chwili programie (np. wnętrzarskim czy ogrodniczym). Dzięki niej, wszystkie prezentowane w TV produkty będzie mógł znaleźć w aplikacji, bez potrzeby wyszukiwania ich w różnych sklepach.
"Obecne reklamy, które próbują na siłę narzucić zakup, spotykają się z niechęcią widzów. Konsumenci poszukują inspiracji i w tym tkwi biznesowy potencjał naszej spółki. Handel elektroniczny i platformy społecznościowe otworzyły dostęp do rekomendacji influencerów, którzy zwiększają względność emocjonalną, a tym samym “content relevant advertising” można już zobaczyć w takich miejscach jak: Ikea, Facebook, czy obecnie – Insbuy"
– mówi Mikołaj Krzemiński, prezes Insbuy.
Spółka aktywnie współpracuje ze sklepami wnętrzarskimi oraz z nadawcami. Dotychczas posiada porozumienia zawarte m.in. z Canal+ Domo i Kuchnia, Tele5 czy wnętrzarskimi kanałami na YouTube. Z Insbuy współpracują też sklepy wnętrzarskie i producenci mebli m.in. Mevis, Desiva czy Dekoria.
W start-up zainwestował fundusz SPINAKER Alfa – ze środków z funduszu BRIdge Alfa, współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
"Aktualnie lokowanie produktu jest działaniem reklamowym z bardzo nieprecyzyjnymi wskaźnikami efektywności. Dzięki rozwiązaniu Insbuy reklamodawcy zyskają mierzalny kanał sprzedażowy, a nadawcy – nowy model sprzedaży lokowania produktu w programach. Uznaliśmy rozwiązanie jako atrakcyjne dla emitentów treści, producentów dóbr, jak i konsumentów korzystających na co dzień z zakupów z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, stąd nasza inwestycja"
- komentuje Tomasz Marczuk, Członek Zarządu Funduszu SPINAKER Alfa.