Do czego dużym firmom start-upy? Druga edycja mapy Huge Thing i PFR Ventures


Zespół Huge Thing wspólnie z PFR Ventures przygotował drugą odsłonę Huge Innovators’ Map. Mapa pokazuje blisko 30 korporacji i dużych organizacji otwartych na współpracę ze startupami. Jej celem jest pomoc founderom start-upów w jakim modelu i na jakim etapie rozwoju wejść we współpracę z dużą firmą.
Współpraca start-upu i korporacji to temat, o którym w ekosystemie innowacji krąży wiele mitów. Przede wszystkim z perspektywy młodej spółki dość trudno może być zdobyć korporacyjnego klienta. Według twórców mapy korporacji chętnych na współprace ze start-upami – akceleratora Huge Thing i PFR Ventures, kluczem do udanej współpracy z dużym podmiotem jest rozpoznanie jego potrzeb. Dlatego druga, zaktualizowana, edycja Huge Innovators’ Map ukazuje korporacje, i inne duże organizacje, które poszukują młodych spółek technologicznych – i pokazuje na jakim etapie i z jakich powodów chcą z nimi współpracować.
Duża firma i start-up – zmiany dla klientów i wewnątrz spółki
Po co korporacja może rozpocząć rozmowy ze start-upem? Powodów jest wiele. Może szukać rozwiązań, które pomogą jej odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów, generować większy zysk, ale także do tego, aby pozyskiwać nowe źródła przewagi konkurencyjnej, np. wchodząc w nowe modele i obszary działania. Każda organizacja szuka start-upów, które pozwolą realizować ich strategię oraz cele, dlatego mapa została podzielona na obszary poszukiwanych innowacji, takie jak FinTech, MedTech czy CleanTech.
Najwięcej, bo aż 71% organizacji obecnych na mapie jest otwarta na współpracę ze startupami w celu usprawnienia wewnętrznych oraz zewnętrzne procesów.
"Największym wyzwaniem założycieli startupów na początku ich drogi do współpracy z korporacją, jest odpowiedzenie sobie na pytanie, które bardzo często słyszymy od founderów: ,,W jakim obszarze i na jakim etapie rozwoju dana organizacja szuka innowacji?” Z drugiej strony, współpracujemy z wieloma korporacjami, dlatego naturalne dla nas było połączenie tych dwóch światów i stworzenie swojego rodzaju przewodnika w postaci mapy, która jasno pokazuje obszar poszukiwanych rozwiązań, stopień ich dojrzałości ale i możliwą formę współpracy danej organizacji"
- komentuje inicjatywę Zuzanna Kowala, Innovation Manager w Huge Thing.
"Pierwsza edycja mapy opublikowana pod koniec 2022 roku odbiła się szerokim echem, co poskutkowało wieloma wiadomościami zarówno od startupów, jak i korporacji. Utwierdziło nas to w przekonaniu, że projekt jest wartościowy i wart kontynuowania, dlatego też na aktualnej mapie znajdziecie aż o 10 firm więcej niż poprzednio"
- dodaje Zuzanna Kowala.
Druga edycja Huge Innovators’ Map przedstawia 27 firm i jest dostępna bezpłatnie pod tym linkiem.