REGULAMIN SERWISU STARTUP.PFR.PL/PL
1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy
Regulamin określa zasady i warunki nieodpłatnego korzystania przez Użytkowników
indywidualnych z serwisu dostępnego pod adresem: https://startup.pfr.pl/pl/ oraz świadczenia przez Polski Fundusz
Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie za jego pośrednictwem usług i
funkcjonalności opisanych szczegółowo w tymże Regulaminie.
1.2. Właścicielem
Serwisu, o którym mowa w pkt. 1.1. powyżej, uprawnionym do dysponowania jego zasobami
jest Polski Fundusz Rozwoju Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kruczej
50, 00-025 Warszawa.
1.3. Kontakt
z właścicielem Serwisu odbywa się poprzez:
1.3.1. adres poczty
elektronicznej: [email protected];
1.3.2. pod
numerem telefonu: +48 800 800 120, +48 22 703
43 00;
1.3.3. adres ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa;
1.3.4. formularz
kontaktowy dostępny na stronie Serwisu.
1.4. W
trakcie korzystania z Serwisu oraz świadczonych za jego pośrednictwem usług, Użytkownik
zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
1.5. Niniejszy
Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w stopce Serwisu, w sposób umożliwiający
pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie
w każdej chwili na trwałym nośniku.
1.6. Niniejszy
Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art.
8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2.
DEFINICJE
2.1. Konsument
– osoba fizyczna dokonująca z PFR czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio
z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
2.2. Konsument-Przedsiębiorca
– osoba fizyczna w rozumieniu art. 7aa Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta, korzystająca z Serwisu, gdy korzystanie z tego Serwisu nie ma dla takiej
osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2.3. Konto
– konto zarejestrowanego Użytkownika w Serwisie. Po rejestracji w Serwisie,
Użytkownik otrzymuje dostęp do wszystkich funkcjonalności dostępnych w ramach Konta
oraz wszystkich usług dostępnych w ramach Serwisu.
2.4. PFR
- Polski Fundusz Rozwoju S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kruczej 50, 00-
025 Warszawa wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego
przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000466256, REGON 146615458, NIP:
7010374912, e-mail: [email protected], wysokość kapitału zakładowego: 11.475.907.779,00
PLN (opłacony w całości), numer telefonu: +48 22 703 43 00.
2.5. Regulamin
– niniejszy regulamin.
2.6. Serwis
- serwis internetowy dostępny pod adresem https://startup.pfr.pl/pl/.
2.7. Ustawa
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2.8. Ustawy
o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2.9. Usługi
– usługi wskazane w pkt. 3.1. Regulaminu.
2.10. Użytkownik
- każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku
usług czy funkcjonalności opisanych w Regulaminie.
3.
USŁUGI OBJĘTE REGULAMINEM
3.1. Za
pośrednictwem Serwisu, PFR świadczy Użytkownikom następujące usługi:
3.1.1.
usługa dostępu do Serwisu;
3.1.2.
usługa Konta Użytkownika oraz powiązanych z nim funkcjonalności;
3.1.3.
usługa dostępu do treści e-booków;
3.1.4.
usługa dostępu do nagrań video;
3.1.5.
usługa dostępu do nagrań audio;
3.1.6.
usługa newslettera.
3.2. PFR
świadczy Usługi nieodpłatnie.
3.3. Usługi
są świadczone przez czas nieoznaczony, do momentu rezygnacji przez Użytkownika
z danej Usługi lub też do momentu zakończenia świadczenia danej Usługi przez
PFR, co może nastąpić w dowolnym momencie. Użytkownik zostanie powiadomiony o zakończeniu
świadczenia danej Usługi przez PFR.
3.4. PFR
nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w funkcjonowaniu Usług oraz
Serwisu wywołane siłą wyższą, awarią powstałą z winy Użytkownika lub nieprawidłowościami
w systemie lub sprzęcie komputerowym Użytkownika, jakością łącza Użytkownika z
siecią Internet, awariami urządzeń dostawców Internetu Użytkownika lub jakąkolwiek
inną okolicznością nie leżącą po Stronie PFR, w tym działaniem lub zaniechaniem
spowodowanym przez osoby trzecie.
3.5. W
celu przeprowadzenia prac naprawczych lub konserwacyjnych mających na celu zapewnienie
lub przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności świadczenia Usług oraz Serwisu
lub prac mających na celu ulepszenie istniejących funkcjonalności lub dodanie
nowych, PFR ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia
Usług. O przerwach technicznych oraz czasie ich trwania Użytkownik zostanie powiadomiony
w drodze komunikatu na stronie głównej Serwisu z odpowiednim wyprzedzeniem.
3.6. PFR
nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Usług ani Serwisu
w sposób sprzeczny z postanowieniami Regulaminu lub obowiązującymi przepisami prawa.
3.7. W
ramach Usług, zabronione jest niezgodne z przepisami prawa wpływanie na poprawność
funkcjonowania Konta oraz Serwisu.
3.8. Zakazane
jest dostarczanie przez Użytkownika z wykorzystaniem Serwisu treści o charakterze
bezprawnym.
3.9. Użytkownik
zobowiązany jest nie podejmować jakichkolwiek działań, które miałyby wpływ na
poprawne funkcjonowanie Serwisów. W szczególności zabroniona jest jakakolwiek ingerencja
w treści zamieszczane na stronach Serwisów.
3.10. Użytkownik
zobowiązany jest także nie podejmować żadnych działań, które mogą narazić
Serwis na awarię, w tym w szczególności: wprowadzać treści zawierające wirusy, złośliwe
oprogramowanie, mogące wywołać uszkodzenia Serwisu, przełamywać zabezpieczenia,
ani w żaden inny sposób ingerować w Serwis.
4.
WYMAGANIA TECHNICZNE
4.1. Korzystanie
z Usług jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z
którego korzysta Użytkownik następujących minimalnych wymagań technicznych:
4.1.1.
podłączone do Internetu urządzenie z zainstalowaną i gotową
do pracy przeglądarką internetową obsługującą HTML5 oraz format PDF;
4.1.2.
włączenie w przeglądarce internetowej cookies oraz javascript;
4.2. Rekomendowana
rozdzielczość ekranu przy wyświetlaniu Serwisu to 1980X1080 pikseli.
4.3. Za
korzystanie z Serwisów nie są naliczane i pobierane jakiekolwiek opłaty.
4.4. W
celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczonych usług, PFR podejmuje środki techniczne
i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług.
4.5. PFR
zastrzega sobie prawo do modyfikowania z ważnych przyczyn sposobu realizacji
Usług, stosownie do zakresu i warunków wynikających z posiadanych uprawnień, a
także odpowiednio do posiadanych możliwości technicznych, bez pogarszania ich jakości,
a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków stron. Ważną przyczyną dokonania
zmiany w sposobie realizacji Usług jest:
4.5.1.
zmiana, rozbudowa lub ulepszenie sposobu realizacji danej Usługi,
4.5.2.
ulepszenie funkcjonalności w celu poprawy jakości realizacji danej
Usługi,
4.5.3.
dostosowanie sposobu realizacji danej Usługi do zmian w środowisku
technicznym PFR (tj. wykorzystywanego przez PFR sprzętu, aplikacji lub oprogramowania).
5.
SERWIS
5.1. Serwis
ma charakter informacyjny i służy w szczególności prezentacji działalności PFR,
wskazaniu danych adresowo - kontaktowych oraz udostępnieniu Usług i innych materiałów,
w tym e-booków.
5.2. Umowa
o świadczenie usługi dostępu do Serwisu zostaje zawarta na warunkach określonych
w Regulaminie, na czas nieoznaczony z chwilą skutecznego wywołania przez
Użytkownika w oknie przeglądarki urządzenia tego Użytkownika adresu URL Serwisu
lub skorzystania przez Użytkownika z przekierowania prowadzącego do Serwisu (tj.
z chwilą wejścia do Serwisu). Natomiast umowa o świadczenie usługi dostępu do
Serwisu zostaje rozwiązana z chwilą opuszczenia Serwisu przez Użytkownika.
5.3. W
ramach Serwisu PFR udostępnia Użytkownikom formularz kontaktowy.
6.
ODESŁANIA DO INNYCH SERWISÓW
6.1. Serwis
zawiera przekierowania do informacji i usług świadczonych za pośrednictwem
innych serwisów, w tym również innych serwisów udostępnianych przez PFR.
6.2. Serwis
zawiera ponadto przekierowania do oficjalnych profili PFR w serwisach społecznościowych
(Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn).
6.3. W
sytuacji opisanej w pkt. 6.1. oraz pkt. 6.2. powyżej, stosuje się regulaminy
lub inne dokumenty określone przez podmioty trzecie świadczące daną usługę lub udostępniające
dany serwis, a PFR nie jest stroną umów o świadczenie usług drogą elektroniczną
zawieranych pomiędzy Użytkownikiem a tym podmiotem trzecim. Odpowiedzialność za
usługi świadczone na rzecz Użytkowników przez podmioty trzecie określają
odpowiednie umowy zawierane przez Użytkownika z tymi podmiotami trzecimi. W
celu uniknięcia wątpliwości, powyższe nie dotyczy sytuacji, w której następuje przekierowanie
na inne serwisy PFR.
7.
KONTO UŻYTKOWNIKA
7.1. Użytkownik,
który chce zawrzeć z PFR umowę o prowadzenie Konta, powinien:
7.1.1.
wprowadzić poprawne dane Użytkownika w formularzu zamieszczonym
w Serwisie, w zakresie co najmniej danych oznaczonych jako obligatoryjne;
7.1.2.
zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu oraz wyrazić wymagane
zgody;
7.1.3.
przesłać wypełniony formularz za pośrednictwem przycisku „Załóż
konto”;
7.1.4.
potwierdzić rejestrację Konta poprzez aktywację
odnośnika (link) umieszczonego w przesłanej przez PFR na adres poczty elektronicznej
Użytkownika (e-mail) automatycznej wiadomości e-mail.
7.2. Do
zawarcia umowy o prowadzenie Konta dochodzi z chwilą potwierdzenia rejestracji przez
Użytkownika, w sposób wskazany w pkt. 7.1.4. powyżej. Zawarcie umowy o prowadzenie
Konta następuje nieodpłatnie.
7.3. Użytkownik
może w każdej chwili zrezygnować z usługi prowadzenia Konta, bez podania przyczyny,
poprzez przycisk dezaktywacyjny „Usuń konto” widniejący w menu panelu Użytkownika.
7.4. Zaprzestanie
świadczenia przez PFR usługi prowadzenia Konta na rzecz Użytkownika następuje natychmiastowo
po otrzymaniu rezygnacji Użytkownika.
7.5. W
przypadku działań lub zaniechań Użytkownika o charakterze sprzecznym z przepisami
powszechnie obowiązującymi bądź naruszającym postanowienia Regulaminu, PFR przewiduje
możliwość odgórnego usunięcia Konta Użytkownika oraz skorzystania ze środków
prawnych, które będą adekwatne do stopnia naruszenia.
7.6. Dostęp
do Konta następuje niezwłocznie po potwierdzeniu przez Użytkownika rejestracji Konta
w sposób wskazany w pkt. 7.1.4. powyżej.
7.7. W
ramach Konta, PFR zapewnia Użytkownikowi dostęp do następujących usług i funkcjonalności:
7.7.1.
dostęp do Konta;
7.7.2.
przechowywanie produktów cyfrowych przez Użytkownika;
7.7.3.
możliwość samodzielnego wprowadzenia i edycji danych Użytkownika;
7.7.4.
dostęp do listy usług oraz subskrypcji Użytkownika;
7.7.5.
możliwość składania wniosków online;
7.7.6.
powiadomienia o terminach naboru;
7.7.7.
dopasowane treści i programów do Użytkownika.
8.
E-BOOKI, NAGRANIA VIDEO I NAGRANIA AUDIO
8.1. W
ramach Serwisu, zapewniona jest możliwość zawarcia przez Użytkownika umowy o
nieodpłatny dostęp do treści wybranego e-booka, nagrania video lub nagrania
audio.
8.2. Warunkiem
zawarcia umowy o dostęp do treści danego e-booka, jest zawarcie przez
Użytkownika nieodpłatnej umowy o świadczenie usługi newslettera (nie dotyczy nagrań
video i nagrań audio).
9.
NEWSLETTER
9.1. Użytkownik
ma możliwość zawarcia nieodpłatnej umowy o świadczenie usługi newslettera, polegającej
na przesyłaniu zamówionych informacji, ofert oraz innych treści o charakterze handlowo
- marketingowym.
9.2. Umowa
o świadczenie usługi newslettera zostaje zawarta na warunkach określonych w Regulaminie,
na czas nieoznaczony, z chwilą dokonania zapisu na newsletter, zgodnie z pkt.
9.4 poniżej.
9.3. Umowa
o świadczenie usługi newslettera zostaje rozwiązana z chwilą wycofania przez
PFR takiej usługi z Serwisu poprzez usunięcie z Serwisu formularza zapisu lub z
chwilą otrzymania przez PFR wiadomości Użytkownika o chęci rezygnacji z otrzymywania
newslettera lub z chwilą wycofania przez Użytkownika zgody na otrzymywanie treści
o charakterze handlowo – marketingowym.
9.4. Zapis
na newsletter następuje poprzez wykonanie następujących czynności:
9.4.1.
uzupełnienie przez Użytkownika formularza zapisu dostępnego w
Serwisie, w zakresie adresu e-mail;
9.4.2.
zaznaczenia wymaganych zgód;
9.4.3.
wciśnięcie przycisku „Zapisz się do newslettera”.
9.5. W
ramach usługi newslettera, PFR zobowiązuje się do przesyłania zapisanemu Użytkownikowi
newslettera na adres e-mail podany w formularzu.
9.6. Użytkownik
jest zobowiązany do podania w ramach formularza prawdziwych i prawidłowych danych,
w szczególności niezbędnych do realizacji usługi.
10.
DOSTĘP DO TREŚCI USŁUG
10.1. W zakresie
w jakim świadczone przez PFR Usługi stanowią usługi cyfrowe w rozumieniu przepisów
Ustawy o prawach konsumenta, mają do nich zastosowanie postanowienia pkt. 10.2.
-10.11. poniżej.
10.2. W
przypadku, gdy PFR nie umożliwił dostępu do treści danej usługi, na zasadach opisanych
w paragrafach powyżej, Użytkownik powinien wezwać PFR do jej prawidłowego
dostarczenia. W tym celu należy skontaktować się z PFR pocztą elektroniczną na
dane kontaktowe wskazane w pkt. 1.3. Regulaminu. Dostęp do danej usługi
następuje niezwłocznie po otrzymaniu i weryfikacji żądania, o którym mowa w niniejszym
ustępie, przez PFR. W sprawach szczególnie skomplikowanych, termin udzielenia
dostępu do usługi może ulec przedłużeniu, jednak każdorazowo nie dłużej niż do 14
(czternastu) dni. PFR informuje Użytkownika o takim przedłużeniu terminu i
wskazuje przyczynę przedłużenia, za pośrednictwem wiadomości e-mail lub
pisemnie – w zależności od tego, którym kanałem informacji otrzymał wezwanie Użytkownika.
10.3. PFR
zapewnia, że dana usługa jest przekazywana każdorazowo w najnowszej wersji,
jaka jest dostępna w chwili udzielenia dostępu do usługi. W okresie dostępu do usługi,
w przypadku przeprowadzenia przez PFR aktualizacji usługi, niezbędnych do zachowania
zgodności usługi z niniejszym Regulaminem i zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa,
PFR poinformuje Użytkownika o dostępnej aktualizacji i ewentualnych konsekwencjach
jej niezainstalowania za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres
e-mail wskazany w chwili rejestracji Konta lub za pośrednictwem Serwisu.
10.4. Aby poprawnie
zainstalować aktualizację, Użytkownik powinien postępować zgodnie z wytycznymi PFR
zawierającymi informacje o aktualizacji.
10.5. PFR
rekomenduje instalowanie aktualizacji niezwłocznie po ich udostępnieniu. W każdym
wypadku Użytkownik powinien zainstalować aktualizację nie później niż w terminie
14 dni od chwili powiadomienia o jej dostępności zgodnie z pkt. 10.3. powyżej.
PFR nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłową realizację usługi, wynikającą
wyłącznie z braku instalacji aktualizacji, w następujących wypadkach:
10.5.1.
Użytkownik, pomimo poinformowania o dostępnej aktualizacji i konsekwencjach
jej niezainstalowania, nie zainstalował jej w terminie, o którym mowa powyżej;
10.5.2.
Użytkownik nie postępował zgodnie z instrukcjami poprawnej instalacji
aktualizacji o których mowa w pkt. 10.4. powyżej i w konsekwencji nie zainstalował
lub błędnie zainstalował tę aktualizację.
10.6. Użytkownik powinien
instalować uaktualnienia systemu operacyjnego zgodnie z zaleceniami producenta
posiadanego urządzenia elektronicznego oraz producenta systemu operacyjnego.
Brak aktualizacji systemu operacyjnego lub usługi, może prowadzić do obniżenia poziomu
bezpieczeństwa.
10.7. PFR zapewnia
dostępność wsparcia technicznego w sprawach związanych z realizacją usługi. W
celu uzyskania wsparcia technicznego, należy skontaktować się z PFR za
pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 1.3. Regulaminu.
10.8. W przypadku
braku dostępności lub niepoprawnego działania danej usługi, Użytkownik
zobowiązuje się do współpracy z PFR w celu ustalenia, czy brak dostępności lub
niepoprawne działanie tej usługi wynikają z cech środowiska cyfrowego użytkownika
(np. właściwości urządzenia elektronicznego, którym Użytkownik się posługuje lub
połączenia sieciowego).
10.9. Użytkownikowi,
który wezwał PFR do dostarczenia dostępu do usługi zgodnie z pkt.
10.10.10.2. powyżej,
przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie tej usługi, jeżeli PFR
nie zrealizował żądania Użytkownika niezwłocznie lub w dodatkowym terminie 14
dni. Do odstąpienia od ww. umowy odpowiednio stosuje się właściwe postanowienia
Regulaminu dot. odstąpienia od umowy.
10.11. Użytkownikowi
przysługuje także prawo do odstąpienia od ww. umowy bez wzywania PFR do jej prawidłowego
dostarczenia, jeżeli:
10.11.1.
PFR oświadczył lub z okoliczności wynika, że nie dostarczy Użytkownikowi
danej usługi, lub
10.11.2.
PFR nie dostarczył danej usługi w terminie określonym w pkt.
10.2. powyżej, a dostępność tej Usługi w tymże terminie miała dla Użytkownika istotne
znaczenie.
10.12. W pozostałym zakresie, odpowiednie
zastosowanie znajdą właściwe postanowienia Regulaminu dot. odstąpienia od
umowy.
11.
ROZWIĄZANIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
11.1. Użytkownik może
w dowolnym czasie rozwiązać każdą umowę o świadczenie Usług opisaną w Regulaminie,
bez podania przyczyn i w trybie natychmiastowym.
12.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
12.1. Dane osobowe
Użytkowników korzystających z Usług dostępnych za pośrednictwem Serwisu są przetwarzane
na zasadach opisanych w Polityce Prywatności, dostępnej w zakładce „Polityka Prywatności”,
do której link zamieszczony został w stopce Serwisu.
13.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
13.1. PFR ponosi
odpowiedzialność za brak zgodności danej Usługi z umową, który wystąpił lub ujawnił
się w czasie, w którym zgodnie z umową miała być dostarczana, nie krócej jednaj
niż w ciągu dwóch lat od chwili jej dostarczenia. Domniemywa się, że brak zgodności
danej Usługi z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
13.2. Domniemania
wskazane w pkt. 13.1. powyżej nie mają zastosowania, jeżeli:
13.2.1.
środowisko cyfrowe Użytkownika nie jest kompatybilne z
wymaganiami technicznymi, o których PFR poinformował w sposób jasny i zrozumiały
przed zawarciem danej umowy o świadczenie Usługi;
13.2.2.
Użytkownik, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed
zawarciem umowy o obowiązku współpracy z PFR, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu
najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy
brak zgodności Usługi wynika z cech środowiska cyfrowego Użytkownika, nie wykonuje
tego obowiązku.
13.3. W przypadku
reklamacji dotyczącej dostarczenia Usługi, zawierającej żądanie doprowadzenia
ww. Usługi do zgodności z umową (tj. żądanie dostarczenia Usługi lub usunięcia nieprawidłowości
uniemożliwiających lub ograniczających korzystanie z Usługi), PFR może odmówić jej
uwzględnienia, gdy:
13.3.1.
doprowadzenie do zgodności z umową nie jest możliwe po
stronie PFR i PFR poinformował o tej okoliczności w odpowiedzi na reklamację, lub
13.3.2.
doprowadzenie do zgodności z umową zgodnie z żądaniem
Użytkownika wymaga nadmiernych kosztów dla PFR i PFR poinformował o tej okoliczności
w odpowiedzi na reklamację.
13.4. Reklamacje
dotyczące zarówno technicznych aspektów funkcjonowania Serwisu, Usług, jak i
innych kwestii związanych z Serwisem lub daną Usługą można przesyłać na adres
e-mail: [email protected] lub listownie na
adres: Polski Fundusz Rozwoju S.A., ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa.
13.5. Zgłoszenie reklamacji
powinno zawierać co najmniej:
13.5.1.
dane pozwalające na identyfikację Użytkownika (imię i nazwisko,
adres do korespondencji lub adres e-mail);
13.5.2.
powód reklamacji oraz datę zaistnienia okoliczności będących przedmiotem
reklamacji;
13.5.3.
treść żądania Użytkownika.
13.6. Rozpatrzenie
reklamacji oraz udzielenie odpowiedzi o sposobie jej rozpatrzenia nastąpi bez zbędnej
zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, chyba
że z bezwzględnie obowiązującego przepisu prawa wynika krótszy termin udzielenia
odpowiedzi na reklamację.
13.7. O sposobie rozpatrzenia
reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany:
13.7.1.
w formie pisemnej w drodze listu tradycyjnego wysłanego na adres
do korespondencji wskazany przez Użytkownika lub
13.7.2.
w drodze wiadomości e-mail w przypadku reklamacji wysłanej
za pośrednictwem wiadomości elektronicznej, o ile w jej treści Użytkownik nie wskazał
innego sposobu przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji.
13.8. W przypadku
uwzględnienia reklamacji Uczestnika dotyczącej Usługi, o której mowa w pkt.
13.3. powyżej, PFR doprowadza Usługę do zgodności z Umową w terminie 14 dni od
daty jej zgłoszenia do PFR. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może
ulec przedłużeniu, jednak nie dłużej niż do 30 dni.
13.9. Użytkownikowi
przysługuje prawo do odstąpienia od danej umowy o świadczenie Usług w następujących
przypadkach:
13.9.1.
PFR zgodnie z pkt. 13.3. powyżej poinformował Użytkownika, że
doprowadzenie danej Usługi do zgodności z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych
kosztów po stronie PFR,
13.9.2.
PFR uwzględnił reklamację Użytkownika, ale nie doprowadził
Usługi do zgodności z umową w terminie przewidzianym w pkt. 13.8. powyżej,
13.9.3.
PFR próbował doprowadzić Usługę do zgodności z umową i mimo to
w dalszym ciągu nie dostarczył Usługi lub nie usunął nieprawidłowości uniemożliwiających
lub ograniczających korzystanie z Usługi (tj. Usługa nadal pozostaje niezgodna z
umową),
13.9.4.
brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia
odstąpienie od umowy bez uprzedniego kierowania do PFR reklamacji na zasadach opisanych
w niniejszym Regulaminie (reklamacja dotycząca dostarczenia Usługi lub usunięcia
nieprawidłowości uniemożliwiających lub ograniczających korzystanie z Usługi),
13.9.5.
PFR poinformował Użytkownika, że nie doprowadzi Usługi do
zgodności z umową w przewidzianych terminach lub bez nadmiernych niedogodności dla
Użytkownika.
13.10. W przypadkach, o
których mowa w pkt. 13.9. powyżej – wystarczające jest wysłanie do PFR oświadczenia
o odstąpieniu od umowy.
13.11. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma
możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej (platforma ODR) w celu
poddania pod rozstrzygnięcie sporu z PFR drogą elektroniczną. Platforma ODR stanowi
wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi Konsumentów mieszkających
w Unii Europejskiej i przedsiębiorców mających siedzibę w Unii Europejskiej
dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia między
nimi internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
13.12. PFR informuje, że o ile
taki obowiązek nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, PFR nie
korzysta z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń (pozasądowego
rozwiązywania sporów). Ponadto PFR nie zobowiązuje się do korzystania z platformy
ODR, o której mowa w pkt. 13.11. powyżej.
13.13. W przypadku sporu z
PFR, Konsument może zwrócić się o pomoc i poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika
konsumentów lub do organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie. Więcej
informacji można znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.
13.14. PFR nie udziela dodatkowej
gwarancji na usługi świadczone na podstawie umowy, w tym w szczególności gwarancji
na daną Usługę.
14.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
14.1. Konsument lub
Konsument - Przedsiębiorca, który zawarł z PFR umowę o świadczenie danej
Usługi, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów.
14.2. Bieg
terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia danej umowy o świadczenie
Usługi.
14.3. Konsument
lub Konsument - Przedsiębiorca może odstąpić od danej umowy, składając PFR oświadczenie
o odstąpieniu od tej umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem.
14.4. Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik
nr 1 do Regulaminu, przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: [email protected]
lub pisemnie na adres PFR.
14.5. PFR
niezwłocznie przesyła Konsumentowi lub Konsumentowi – Przedsiębiorcy potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od danej umowy w wiadomości e-mail.
15.
PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
15.1. Konto,
newsletter oraz Serwis zawierają elementy chronione prawem własności intelektualnej.
Wszelkie prawa do treści umieszczonych w ramach nich , w tym elementów oprawy graficznej,
przysługują PFR lub osobom trzecim, które wyraziły zgodę na rozpowszechnianie ich
przez PFR.
15.2. Użytkownikowi
przysługuje prawo do korzystania z treści zawartych w ramach Konta, newslettera
oraz w Serwisie wyłącznie na warunkach określonych niniejszym Regulaminem i wyłącznie
w zakresie użytku osobistego.
15.3. Wszelkie czynności
obejmujące elementy chronione prawem własności intelektualnej umieszczone w ramach
Konta, newslettera oraz w Serwisie, takie jak m.in. kopiowanie, wprowadzanie zmian,
publiczne odtwarzanie lub inne rozpowszechnianie, nie mogą być dokonywane bez
uprzedniej pisemnej zgody PFR.
15.4. Treści
umieszczone w ramach Konta, newslettera oraz w Serwisie podlegają ochronie prawnej
zgodnie powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności ustawie
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o
prawie autorskim i prawach pokrewnych.
16.
WYPOWIEDZENIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG
16.1. PFR może wypowiedzieć
daną umowę o świadczenie Usług z zachowaniem dwutygodniowego (2 tygodnie)
terminu wypowiedzenia, w przypadku wystąpienia któregokolwiek z następujących ważnych
powodów:
16.1.1.
zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mająca
bezpośredni wpływ na działalność PFR i skutkująca koniecznością zmiany zakresu
lub zakończenia działalności;
16.1.2.
ekonomiczna nieopłacalność świadczenia danej Usługi;
16.1.3.
wydanie orzeczenia lub decyzji przez sąd lub uprawniony organ
władzy publicznej dotyczącej działalności PFR i skutkującej koniecznością jej zmiany,
zawieszenia lub zakończenia;
16.1.4.
wprowadzenie w miejsce danej Usługi innych form działalności PFR.
16.2. PFR może
wypowiedzieć daną umowę o świadczenie Usług ze skutkiem natychmiastowym w przypadku
wystąpienia któregokolwiek z następujących ważnych powodów:
16.2.1.
naruszenia przez Użytkownika postanowienia Regulaminu,
16.2.2.
naruszenia przez Użytkownika, w związku z korzystaniem z tej
Usługi, przepisu prawa lub praw innych osób.
16.3. Wypowiedzenie
Umowy przez PFR każdorazowo następuje poprzez wysłanie oświadczenia o wypowiedzeniu
danej umowy na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany podczas rejestracji
Konta lub złożenia wyraźnego oświadczenia Użytkownikowi w dowolny inny sposób.
17.
ZMIANY REGULAMINU
17.1. PFR jest
uprawniony do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu w zakresie, który nie
został indywidualnie uzgodniony z Użytkownikiem z uzasadnionych przyczyn. Jako
uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności zaistnienie jednej z następujących
okoliczności:
17.1.1.
zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie
RP w zakresie, w jakim taka zmiana przepisów modyfikuje treść Regulaminu albo nakłada
na PFR obowiązek określonej modyfikacji tej treści;
17.1.2.
wydanie przez organy administracji publicznej, w tym w szczególności
Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzji, rekomendacji, zaleceń,
zobowiązań lub aktów o analogicznym charakterze w zakresie, w jakim ww. akty
administracyjne modyfikują treść Regulaminu albo nakładają na PFR obowiązek określonej
modyfikacji tej treści;
17.1.3.
wprowadzenie przez PFR nowych funkcjonalności związanych ze świadczeniem
Usług lub modyfikacja ich dotychczasowego zakresu – w tym przypadku zmiana treści
Regulaminu jest dopuszczalna w zakresie dotyczącym takich nowych lub zmodyfikowanych
funkcjonalności lub z nimi związanych;
17.1.4.
wprowadzanie przez PFR nowych lub modyfikacja istniejących
systemów informatycznych – w tym przypadku zmiana treści Regulaminu jest dopuszczalna
w zakresie, który jest obiektywnie niezbędny i bezpośrednio związany z wprowadzeniem
lub modyfikacją ww. systemów informatycznych;
17.1.5.
powstanie orzecznictwa sądowego lub administracyjnego, z
którego wynika, że postanowienia umowne analogiczne do tych stosowanych przez
PFR mogą być sprzeczne z prawem w tym w szczególności z prawem ochrony konsumentów
– w tym przypadku zmiana treści zawartej umowy będzie dopuszczalna, o ile przy
wszechstronnym rozpatrzeniu okoliczności danej sprawy będzie można obiektywnie uznać,
że z punktu widzenia przeciętnego Użytkownika Konsumentem lub
Konsumentem-Przedsiębiorcą proponowana zmiana jest na korzyść takiego Użytkownika;
17.1.6.
Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji
ze względu na przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczpospolitej
Polskiej lub przez wzgląd na większą przejrzystość jego postanowień dla Konsumentów
oraz Konsumentów - Przedsiębiorców – w tym przypadku zmiana treści Regulaminu
jest dopuszczalna w zakresie, który pozwala na dostosowanie Regulaminu do przepisów
prawa lub uzyskanie większej przejrzystości jego postanowień.
17.2. PFR
informuje Użytkownika poprzez publikację w Serwisie oraz poprzez wiadomość e-mail,
co najmniej o:
17.2.1.
treści planowanej zmiany Regulaminu;
17.2.2.
dacie wejścia zmiany w życie;
17.2.3.
jednolitej treści Regulaminu po zmianach.
17.3. Zmiana Regulaminu
wchodzi w życie w terminie wskazanym przez PFR, przy czym termin ten będzie
wynosić co najmniej 14 (czternaście) dni od daty poinformowania Użytkowników o
zmianie Regulaminu w sposób wskazany w pkt. 17.2. powyżej. Zmieniony Regulamin
stosuje się do Użytkownika, który nie rozwiąże umowy o świadczenie danej usługi
przed datą wejścia zmiany Regulaminu w życie. Rozwiązanie umowy o świadczenie danej
usługi następuje na zasadach określonych w pkt. 11 Regulaminu.
18.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
18.1. Regulamin wchodzi
w życie z dniem 15.08.2023 roku.
18.2. W sprawach nieuregulowanych
w Regulaminie zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy prawa. W celu uniknięcia
wątpliwości przyjmuje się, że żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza praw
Konsumenta lub Konsumenta- Przedsiębiorcy, jakie przysługują mu na podstawie przepisów
prawa obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia
o takim charakterze bezwzględne zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego prawa.
18.3. Spory wynikające
z Regulaminu, których nie udało się rozwiązać między Użytkownikami a PFR na
drodze polubownej, będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
18.4. PFR nie jest
związany żadnym z kodeksów dobrych praktyk, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy
z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
18.5. Zawarcie
Umowy nie wymaga od Użytkownika złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji
finansowych.
18.6. Językiem Regulaminu
jest język polski.
18.7. Regulamin podlega
przepisom prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
18.8. Załącznik do
Regulaminu stanowi jego integralną część.
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
WZÓR
FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy
wypełnić i odesłać
tylko w przypadku
chęci odstąpienia od Umowy)
Adresat: Polski
Fundusz Rozwoju Spółka
Akcyjna, ul. Krucza
50, 00-025 Warszawa,
adres poczty elektronicznej: [email protected].
–
Nadawca [w tym miejscu należy wpisać dane identyfikacyjne Konsumenta lub
Konsumenta – Przedsiębiorcy, tj. imię, nazwisko, dane kontaktowe (adres e-mail,
adres)].
–
Ja, niżej podpisany / podpisana, niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy
o świadczenie Usługi [w tym miejscu należy wskazać daną Usługę] zawartej drogą elektroniczną
w dniu …………………………………… .
–
Imię i nazwisko osoby odstępującej od umowy.
–
Podpis osoby odstępującej od umowy (tylko jeżeli formularz jest przesyłany
w wersji papierowej).
–
Miejscowość i data.